اخبار داغ :

«هادی رحمانی»: جشنواره موسیقی فجر اتفاق بسیار خوبی در کشور است

 موسیقی پارس: گروه «گام» به زودی نخستین آلبوم رسمی خود را با عنوان «هنگام درنگ» منتشر می کند. همچنین اخیرا قطعه موسیقی «جز من» با شعری از محمدرضا شفیعی کدکنی به عنوان اولین اثر گروه «گام» به سرپرستی و آهنگسازی هادی رحمانی و خوانندگی پویان راد در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. این گروه در بخش تلفیقی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر حضور دارد و در روز سه شنبه 26 دی ماه، ساعت 18:30 در برج آزادی به روی صحنه می رود.

به بهانه حضور گروه «گام» در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، مصاحبه ای با «هادی رحمانی» سرپرست و آهنگساز این گروه انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

«هادی رحمانی» با اشاره به این که سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، اولین اجرای وی در قالب گروه «گام» است؛ در خصوص قطعاتی که در این کنسرت اجرا می کنند و اعضای گروه «گام»، گفت:

قطعاتی اجرا می کنیم که انشالله به زودی در قالب اولین آلبوم رسمی گروه «گام» به اسم «هنگام درنگ» منتشر خواهد شد.

جابر صالحی (نوازنده تار)، علیرضا مهدی زاده(نوازنده ساکسیفون)، آناهیتا ایزدی پارسا (نوازنده ویولن سل)، سید عرفان حسینی (نوازنده کمانچه)، میلاد قریشی (نوازنده پرکاشن)، علی خدیوی (نوازنده گیتار باس)، عباس معالجی (کلارینت)، پویان راد (خواننده) و هادی رحمانی (آهنگساز و سرپرست)، اعضای گروه «گام» را تشکیل می دهند.

وی در خصوص انتخاب نام «گام» برای این گروه نیز بیان داشت:

با توجه به معنایی که واژه «گام» در فارسی دارد به معنی قدم یا فاصله بین دوپا هنگام راه رفتن، این نام را برگزیده ایم؛ همچنین گام لغتی است که در بخش های تخصصی موسیقی هم به معنای ردیفی از نت ها استفاده می شود و چون نگاه ما به طور کلی حرکت آهسته و پیوسته بوده و انشالله می خواهیم گام به گام، قدم به جلو برداریم؛ نام «گام» را انتخاب کردیم که هم در فارسی و هم در موسیقی معنای خاصی دارد.

همچنین «رحمانی» در مورد جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت:

وجود جشنواره موسیقی فجر که تنها جشنواره دولتی در حوزه موسیقی می باشد، اتفاق خوبی در کشور است اما قاعدتا همچون سایر رویداد ها ضعف هایی نیز دارد و می تواند بهتر از این باشد.

از این جهت که به گروه هایی با سابقه اجرای صحنه ای کمتر، فرصت داده می شود بسیار خوب است؛ البته گروه «گام» قبلا نیز اجرای صحنه ای داشته است اما اینکه هیات برگزاری جشنواره به گروه های جوان و مستعد را که برای اجرا، به یک فضایی نیاز دارند را میبیند، خیلی خوب است ولی در برخی قسمت ها ضعف هایی دیده می شود؛ مانند بخش تبلیغات برای بیلت فروشی گروه ها. همچنین برای مثال من در سال 92 جایزه آهنگسازی موسیقی کلاسیک را در جشنواره موسیقی فجر کسب کردم و ممنونم بابت این هدیه و لوح تقدیر و جایزه نقدی؛ اما واقعا جایزه یک اهنگساز و گروه این است که به آنها فرصت داده شود تا کارشان را اجرا کنند، البته امسال ما خارج از بخش رقابتی هستیم و در بخش جنبی و تلفیقی اجرا خواهیم داشت؛ اما در کنار اصل این اتفاق که رویداد بسیار خوب و فرصت مناسبی برای گروه هایی امثال ما است، ضعف هایی هم وجود دارد.

نویسنده: فاطمه فرج الله زاده