اخبار داغ :

هفته دوستى ايران و استراليا با تكيه بر موسيقى ايران برگزار ميشود

موسيقى پارس:نشست خبری هفته دوستی ایران و استرالیا با حضور چهره هاى سرشناس چون «سعيد محمدزاد اكبري»-مسؤول برگزاری هفته دوستی ایران و استرالیا-، «رقيه حاتمى پور» -رئیس انجمن دوستی ایران و استرالیا-، «گلنار وكيل گيلانى»-رئیس فدرارسیون چوگان و «معصومه ميرحسينى» -مدیر بخش هنری و مسؤول فستیوال سینمایی و تجسمی هفته دوستی ایران و استرالیا- در روز نهم بهمن‌ماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست «محمدزاد اكبري» با بیان این نكته ‌که هفته دوستی ایران و استرالیا در اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ برگزار می‌شود، گفت: گروه کارشناسی که این موضوع را بررسی می‌کرد، به این نتیجه رسید که ما بعد از دوران تحریم و دوران بسیار مهم پسابرجام می‌توانیم روابط خوب اقتصادی، فرهنگی – هنری و ورزشی با استرالیا و اقیانوسیه داشته باشیم. این رویداد با هدف عمده دیپلماسی عمومی از طریق فرهنگ، ورزش، اقتصاد و … پایه‌گذاری شده و در چهار بخش عمده برگزار می‌شود.
وى به بخش فرهنگی این رویداد اشاره کرد و عنوان كرد: در بخش فرهنگی یک هفته موسیقی با دو نفر از بزرگان موسیقی سنتی ایران، یعنی «شهرام ناظرى» و «حسين عليزاده» خواهیم داشت.
وى ادامه داد: تعاملات بسیار خوبی با ارکستر سمفونیک سیدنی انجام شده تا شهرام ناظری برنامه مشترکی را با این ارکستر انجام دهد.
همچنین گروه «ليان» كه آقاى «محسن شريفيان» سرپرستى آن را برعهده دارند، برای موسیقی نواحی انتخاب شده است. دو نفر از خوانندگان بخش پاپ و مدرن موسیقی ایران نیز در هفته دوستی ایران و استرالیا برنامه خواهند داشت.
او در ادامه صحبت هايش گفت: برای حضور چهره‌های هنری، موسیقی و سینمایی برای دیدار مردمی با ایرانیان مقیم استرالیا برنامه‌ریزی‌هایی شده است.

مسئول برگزارى هفته دوستى ايران و استراليا در بخش دیگری از این نشست گفت: هنرمندان عرصه موسیقی پاپ رویه حرفه‌ای اهالی موسیقی ایرانی را یادنگرفته‌اند. باید بگویم که استادان موسیقی ایرانی که جایگاه بسیار والایی دارند واقعا ادعای چندانی ندارند. این استادان هدفشان به راستی اعتلای فرهنگ و هنر ایران زمین در همه جای دنیاست. وقتی می‌خواستیم با استاد شهرام ناظری صحبت کنیم بدون هیچ واسطه‌ای توانستیم با او ارتباط بگیریم. اما برای برقراری ارتباط با خوانندگان موسیقی پاپ چندین رابط وجود داشت و چندین مدیر برنامه داشتند. باید بگویم که ناملایمتی‌های بسیاری از هنرمندان پاپ دیده‌ایم. برخی از هنرمندان موسیقی پاپ قیمت‌هایی از ما طلب می‌کردند که با دستمزد هنرمندان مطرح بین‌المللی برابری می‌کرد و برای ما خنده‌دار بود.
وى افزود: متاسفانه در ایران بخش موسیقی پاپ رویه و منش سنتی را یاد نگرفته است. ما استادان بزرگی داریم که نه ادعایی دارند و نه مدیربرنامه‌های متعدد، در حالی که برخی خوانندگان پاپ چند مدیر برنامه دارند. با استاد ناظری به‌دلیل این‌که مدیر برنامه‌ای ندارد توانستیم رو در رو صحبت کنیم، اما برخی از هنرمندان پاپ مبالغی برای حضور در این رویداد از ما می‌خواستند که خنده‌دار بود.

«محمدزاد اكبري» گفت : در بخش موسیقی سه شب در ملبورن اجرا خواهیم داشت و سه شب در سیدنی. شب اول ناظری و علیزاده اجرا دارند، شب دوم گروه محسن شریفیان از موسیقی نواحی جنوب و شب سوم دو هنرمند پاپ
گفتنى است هفته موسيقى ایران و استرالیا از ۷ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه در ملبورن و ۱۴ تا ۱۷ همین ماه در سیدنی استرالیا برگزار می‌شود.