اخبار داغ :

همکاری نوازندگان و هنرپیشه ایرانی با گروه موسیقی شیلر

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: پس از همکاری حجت اشرف زاده با گروه موسیقی آلمانی شیلر، این بار سه نوازنده ی مطرح کشورمان و یکی از هنرپیشه های سینما و تلویزیون نیز با این گروه همکاری کرده اند.

پیروز ارجمند به عنوان نوازنده ی دف، پویا سرایی (نوازنده ی نی) و یلدا عباسی (نوازنده ی سنتور و دوتار خراسان) در آلبوم جدید گروه شیلر حضور دارند. همچنین بازیگر سینما و تلویزیون، نیلوفر پارسا، در این آلبوم غزلی از حافظ را دکلمه کرده است.

این آلبوم با آواز، دکلمه و ساز های ایرانی درحضور سرپرست گروه شیلر، کریستوفر فون دیلن در استودیو شهر صدای پارسیان با مدیریت آیدین الفت، با صدا برداری امید نیک بین و همکاری کمک صدابردار، امیر والی، ضبط شده است. آلبوم موسیقی گروه شیلر چند ماه آینده با حضور حجت اشرف زاده، پیروز ارجمند، پویا سرایی، یلدا عباسی و نیلوفر پارسا در سطح بین الملل منتشر می شود.

تهیه کننده و نماینده گروه شیلر، مصطفی کبیری، در خصوص همکاری هنرمندان کشورمان با این گروه موسیقی توضیحاتی را ارائه داد که به شرح زیر است:
“کریستوفر فون دیلن سرپرست گروه آلمانی شیلر که برای ضبط جدیدترین آلبوم گروهش به ایران سفر کرده است، هفته گذشته پس از ضبط آواز حجت اشرف زاده بر روی یکی از کارهای آلبوم، به ضبط سازهای ایرانی برای چند اثر خود با حضور نوازندگان مطرح و همچنین دکلمه‌ای از شعر حافظ با صدای نیلوفر پارسا پرداخت.
فون دیلن در دومین حضورش در ایران برای برگزاری کنسرت با هماهنگی تیم اجرایی، از موزه موسیقی بازدید کرد و در این دیدار با نوازندگی پیروز ارجمند با سازهای نی، دف آشنا شد و از همان زمان تصمیم به بهره‌گیری از سازهای ایرانی در آلبومش گرفت. از طرفی سرپرست گروه مطرح شیلر، با آشنایی با سازهای دیگر تصمیم به استفاده از دو ساز سنتور و دوتار خراسان نیز بر روی کارهایش گرفت” .