اخبار داغ :

هنرمندان حوزه موسیقی همیشه در کنار ما هستند

موسیقی پارس- سام شرف زاده: پس از رونمایی از پایگاه اینترنتی شاد شو در نمایشگاه مطبوعات، آقای سعید توکل تهیه کننده برنامه «جمعه ایرانی» گفت و گوی کوتاهی با «موسیقی پارس» داشته است.

 

وی در خصوص نقش موسیقی در این برنامه و تاثیر آن بر مخاطب گفت:” از جمله ویژگی های بارز برنامه جمعه ایرانی در حلول سال های اخیر در صد بالای استفاده از موسیقی در این برنامه است. کاربرد موسیقی در برنامه ترکیبی موسیقی ظکه عمدتا با توجه به درصد سنی و سلایق طیف های گوناگون تنظیم می شود به چند مدل صورت می گیرد.

 

الف: موسیقی های ربط یا فاصله که برای جدا کردن هر قسمت از قسمتی دیگر بکار گرفته می شود و به منزله ایجاد فرصتی برای هضم مفاهیم نمایش قبلی و باز شدن یک فایل تازه در قسمت بعدی است.

 

ب: موسیقی های نشانه که برای ابتدای برنامه بعنوان آرم اصلی و یا بخش های ثابت  و سریالی در نظر گرفته می شود. این موسیقی ها گاه با کلام و بعضا بدون کلام اما با توجه به فضای سریال و یا شخصیت و کاراکتر های نمایش ها ساخته و پرداخته می شود.

 

ج: ترانه های طنز و تابلو موزیکال ها؛ این نوع کاربرد موسیقی که برخی اوقات با بهره گیری از الگوی ترانه های معروف “Cover” ساخته می شود بیانگر پیام های اجتماعی – اخلاقی – انتقادی می باشد و با توجه به ریشه اصلی آهنگ، برای گروه موسیقی سنتی و یا پاپ برنامه تنظیم می شود.

 

تابلو موزیکال ها و یا سالاد موزیک های برنامه هم استفاده مقطع و پی در پی از چند آهنگ و ترانه است که از پیوند و آراژمان خاصی برای اتصال ضربآهنگ ها شکل می گیرد و طرفداران بسیار دارد.

 

د: در برنامه ترکیبی جمعه ایرانی همواره چند بخش به پخش ترانه های روز اختصاص پیدا می کند. ترانه هایی که معمولا در جامعه مورد توجه مخاطبین بوده و بسیار اتفاق می افتد که با دعوت از خواننده و ارکستر اصلی در محل اجرا صورت می پذیرد و جمع حضار در سالن از این بخش استقبال بسیاری می کنند و استفاده از ترانه های زیبای روز که معمولا پس از هر نیم ساعت در نظر گرفته می شود جدای از لذت بخش تر کردن فضای برنامه به مثابه پلی خوش منظره است، برای گذر از چند بخش طنز و سرگرمی و ورود به مجموعه ای جدید.

 

در ادامه سعید توکل با اشاره به حضور چهره های موسیقی و خواننده ها در این برنامه عنوان کرد:” بطور کلی استقبال گروه های موسیقی فعال کشور چه در قالب گروه های پاپ، اصیل ایرانی و موسیقی محلی قابل توجه است و در طول سال که نگاه می کنی شاهد آلبوم رنگارنگی از حضور این هنرمندان و استقبال مردم هستیم.”

 

وی همچنین درباره تعامل «شاد شو» با موسیقی کشور گفت:” پایگاه اطلاع رسانی شادشو به منزله وعده گاه جدید علاقه مندان به برنامه های شاد جمعه ایرانی تلاش خواهد داشت از تمام فاکتور های اشاره شده بهره ببرد؛ بانضمام این نکته مهم که آمادگی دارد، حضور هنرمندان ارزشمند موسیقی کشور را بصورت اجرای در صحنه و به تصویر کشیدن ارکسترال قطعات به نمایش در آورد.

نکته ای که از هم اکنون با توجه به تصاویر آرشیوی برای ترانه های شاد و شنیدنی موجود برروی پایگاه اینترنتی www.shadshow.ir قابل مشاهده است.”

 

در ادامه می توانید عکس های جشن رونمایی «شاد شو» را به صورت اختصاصی در «موسیقی پارس»  ببینید

 

 

منبع: اختصاصی موسیقی پارس