اخبار داغ :

چشم‌آذر بعد از ۳۰ سال بازگشت

موسیقی پارس: ناصر چشم آذر آهنگساز پیشکسوت موسیقی سرانجام بعد از ۳۰ سال که از برگزاری تازه ترین برنامه زنده اش می گذشت، کنسرت «شب باران عشق» را در تالار وحدت با همراهی تعدادی از نوازندگان مطرح کشورمان اجرا کرد. ناصر چشم آذر آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان بعد از سال ها دوری از اجرای زنده آثار موسیقایی سرانجام یکشنبه شب ۱۹ مهر ماه طلسم ۳۰ ساله خود را شکست و در یک کنسرت موسیقی که با حضور گروه کر «نامیرا» و تعدادی از نوازندگان مطرح موسیقی کشورمان در تالار وحدت برگزار شد، بخش هایی از آثار موسیقایی خود را در چهار بخش به مخاطبان عرضه کرد.

فرهاد هراتی رهبر ارکستر کنسرت «شب باران عشق» در ابتدای این برنامه با بیان اینکه با صلاحدید ناصر چشم آذر تمامی قطعات کنسرت بدون استراحت برای مخاطبان اجرا می شود، توضیح داد: استاد چشم آذر بالاخره بعد از ۳۰ سال سکوت، طلسم را شکسته و امشب با مجموعه منتخب آثار پیش روی شما عزیزان قرار می گیرد.

ناصر چشم آذر هم بعد از صحبت های هراتی گفت:  امشب به حضور شما تماشاگران نازنین آمده ام تا اگر قسمت باشد بعد از ۳۰ سال نظاره گر اجرای آثار موسیقایی ام همراه با شما باشم. البته قبل از اینکه وارد صحنه شوم به خدای خودم می گفتم من با این نازنین ها چطور می توانم ارتباط بگیرم؟ اما وقتی وارد صحنه شدم و این اشتیاق شما را دیدم آنچنان اشتیاقی گرفتم که واقعا وصف شدنی نیست.

آهنگساز آلبوم پرطرفدار «باران عشق» بیان کرد: وقتی آلبوم باران عشق در بازار موسیقی منتشر شد، عشق و محبت شما مانند باران عشق بر سر من بارید و حالا که امشب کنار هم جمع شدیم تا بعد از ۳۰ سال یادی از گذشته کنیم، بسیار خوشحالم و امیدوارم اجرای قابل قبولی را تقدیم شما مخاطبان عزیز کنم. البته در اینجا لازم است از همسر و فرزند نازنینم که برای برگزاری این کنسرت بیشترین انگیزه را به من دادند تشکر کنم. به هر ترتیب امشب شب باران عشق با یاران عشق است که امیدوارم از حضور در آن لذت ببرید.

براساس این گزارش بعد از صحبت های چشم آذر و توضیح فرهاد هراتی مبنی بر جابجایی بخش دوم کنسرت با بخش اول، قطعات «ای نام تو بهترین سرآغاز»، «توانا بود هر که دانا بود»، «بوی ماه مهر»، «مادر من»، «صد دانه یاقوت»، «باز باران» برگرفته از موسیقی فیلم «خواهران غریب» به کارگردانی کیومرث پوراحمد با هنرمندی گروه کر «نامیرا» برای علاقه‌مندان اجرا شد، این در حالی است که بعد از اجرای این بخش قطعاتی از آلبوم «باران عشق» با نام های «باران عشق»، «انتظار» و «شور عشق» نیز به مخاطبان ارائه شد که این دو بخش با استقبال قابل توجه حاضران در سالن روبرو بود.

ناصر چشم آذر در حین اجرای قطعات موسیقی فیلم «خواهران غریب» بود که از جای خود بلند شد و گفت: فیلم «خواهران غریب» همواره برای من خاطرات زیادی داشته که یکی از این خاطرات به حضور زنده یاد خسرو شکیبایی مربوط می شود که واقعا لحظات خوبی را با او گذرانده ام و حالا که امشب قطعاتی از فیلم «خواهران غریب» را برای شما اجرا کردیم بد نیست از این هنرمند ارزنده سینما و تئاتر یادی کنیم.

بخش بعدی کنسرت به اجرای قطعاتی از موسیقی فیلم های چشم آذر اختصاص داشت که در این بخش موسیقی فیلم های «تاراج» ساخته ایرج قادری، «قارچ سمی» به کارگردانی رسول ملاقلی پور، «می خواهم زنده بمانم» به کارگردانی ایرج قادری و «قصه های مجید» به کارگردانی کیومرث پور احمد با همراهی ارکستر سازهای کلاسیک، غربی و الکترونیک برای علاقه مندان اجرا شد.

چشم آذر قبل از اجرای قطعه «قارچ سمی» با تکنوازی ویولن علی جعفری پویان به تماشاگران گفت: این قطعه را به یاد تازه از دست رفتگان و قربانیان فاجعه مصیبت بار منا تقدیم می کنیم و امیدواریم روح این عزیزان قرین رحمت و شادی خداوند باشد. این عزیزان در راه خیری قدم گذاشتند اما فاجعه ای که برای آنها اتفاق افتاد، فاجعه مصیبت باری را رقم زد که همه ما با شنیدن خبر آن متاثر و غمگین شدیم.

وی در بخش پایانی کنسرت که به اجرای قطعه های «رویای عشق»، «مولا علی» با صدای حمیدرضا گلشن و تعداد دیگری از آثارش اختصاص داشت خطاب به مخاطبان بیان کرد: برای اجرای قطعه «رویای عشق» لطف کنید و گوش های خود را در اختیار نوازندگی دختر من بگذارید که به یاد فرزندان جان باختگان فاجعه منا قطعه ای را می نوازد. من امیدوارم در این بخش هم همراه ما باشید.

همایون رحیمیان، علی جعفری پویان، امین عطایی، حمیدرضا مختاری، نوید شعبانزاده، عرفان شریف زاده ویولن اول، میلاد عالمی، مونیکا لوران، شاهرخ قائم مقامی، دانیال جورابچی، علیرضا چهره قانی، عاطفه سادات حسینی ویولن دوم، کریم قربانی، داود منادی، موژان ملا مختاری، زهرا ساجدی ویولنسل، عماد نکویی، پژمان اختیاری، امین زمان خان، عرفان وکیلی ویولا، ناصر رحیمی فلوت، فرشید حفظی فرد ابوا، حسین میرزایی، سیامک میردادیان هورن، حسن فراهانی ترومپت، محمود منتظم و مهیار منتظم تیمپانی، همایون نصیری، علی رحیمی کوبه ای، ناصر چشم آذر پیانو و کیبورد، بهزاد اشعاری درام، مهرداد اختیاری گیتار باس، سپهر عباسی کیبورد، ایمان جعفری ساکسیفون نوازندگان ارکستر کنسرت «شب باران عشق» را تشکیل می دادند.

کیمیا خانزادی، آرین هژیر، دیبا دیوانی، عرفان زرنانی، بیتا خشنود، هستی جلالی فر، امیررضا نریمانی، نگین جمعه گی، پندار عطارد، علیرضا روحانی، نازنین بنی طبا، آوا شاکری، بهار شجاع، آوا قاسم پور، ترنم مهرجویی، سونیا اسپهرم، النا گودرزی، رعنا چشم آذر و مدیا غفاری نیز اعضای گروه کر کودک و نوجوانان نامیرا در این کنسرت بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

    دیدگاه های شما

  1. فرامرز گفت:

    چه لذتي داشته است اجراي باران عشق و هجرت – خاطره صداي خانم آتشين – با اين اركستر و حضور خود آقاي چشم اذر