اخبار داغ :

گروه موسیقی قمر در کشور روسیه به روی صحنه خواهند رفت

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: کنسرت گروه موسیقی قمر به سرپرستی نوید دهقان و با همراهی حسین نورشرق به عنوان خواننده ی گروه در شهر های مسکو، سنت پترزبورگ و ساراتف برگزار می شود. این گروه به مدت سه شب، 21، 23 و 25 اکتبر، در این سه شهر به روی صحنه خواهند رفت.

شب اول این کنسرت 21 اکتبر برابر با 29 مهر ماه در شهر سنت پترزبورگ در سالن میوزیک هال، با اجرای قطعاتی همچون آتشی در دوردست، راز، شبگیر، مست جنون، در تماشاگه پاییز و هنوز برگزار خواهد شد. این قطعات با اشعار مولانا، حافظ، سایه و علیرضا خیابانی توسط نوید دهقان ساخته شده است. بهزاد رواقی(تار)، علیرضا گرانفر(سنتور)، شاهین صفایی(بمتار)، حسین محمدحسینی(نی)، سارا هستی(کمانچه) و سپیده شایان(تنبک) نوازندگانی هستند که در این شب به همراه نوید دهقان و حسین نورشرق به اجرای برنامه می پردازند.

در دومین اجرا که در 23 اکتبر برابر با اول آبان ماه برگزار می شود، کوارتت سولیست های ارکستر سمفونیک آکادمیک دولتی روسیه گروه موسیقی قمر را همراهی خواهد کرد. این گروه اجرای خود را در سالن مالی رال کنسرواتوار چایکفسکی شهر مسکو به روی صحنه خواهند برد. از جمله نوازندگان همراه گروه قمر در این شب، الکسی گولینیتسکی(ویلن و سرپرست کوارتت)، نارینه نانیان(ویلن)، یوگنی شربینو(آلتو) و لودمیلا گوبنیکا(ویلنسل) می باشند. گروه قمر در این شب قطعات در رهگذر باد، با یار من، شوق، پرواز خون، بیار باده، تنهایی، رهایی و مست جنون را اجرا خواهند کرد.

آخرین اجرای گروه موسیقی قمر در شهر ساراتف روسیه، 25 اکتبر برابر با سوم آبان ماه در سالن اصلی کنسرواتوار این شهر برگزار خواهد شد.