اخبار داغ :

درگیری اینستاگرامی سینا سرلک و علی قمصری بر سَرِ «شهرزاد»!

موسیقی پارس-نیما باقری: از هفته های گذشته شبکه نمایش خانگی میزبان سریالی است که این روزها مخاطبان زیادی را جذب کرده، مخاطبانی که به دلایل متفاوتی از جمله: فیلم نامه، کارگردان، بازیگر و «محسن چاوشی» به این فیلم علاقه مند شدند، قصه «شهرزاد» در سالهای پس از کودتای 28 مرداد می گذرد و حسن فتحی کارگردانی آن را برعهده دارد. یکی از نقاط مثبت این سریال موسیقی متن و تیتراژ آن است که مخاطبان زیادی را با خود همراه کرده است، تاکنون «محسن چاوشی» و «علیرضا قربانی» تیتراژ این سریال را برعهده داشته اند که با بازخورد های خوبی همراه بوده است. پس از انتشار قسمت پنجم این سریال که با قطعه ی جدیدی از محسن چاوشی به نام «کجایی» همراه بود «علی قمصری» که خود نوازندگی تار موسیقی متن «شهرزاد» را برعهده داشته است با انتشار متنی به انتقاد از روند موسیقیایی این سریال پرداخت. در ادامه متن منتشر شده توسط این نوازنده را مشاهده می کنید:

«ايده هاى آرمانگرايانه اى كه در لباس پوپوليسم ، خودشان را براى جمعيت قابل دريافت مى كنند: به نظر من سريال “شهرزاد” با وجود داشتن ايده هايى جالب ، رفته رفته پيچ و تاب هنرى اش را در سايه ى ميل به از دست ندادن مخاطب ، از دست مى دهد و برايم جالب است كه عوامل سريال ، با عوض كردن موسيقى تيتراژ فردين خلعتبرى با صداى چاوشى و ناله هاى سرلك، صادقانه ، موسيقى را نيز با سقوط هنرى اثرشان همسو كردند. البته به هيچ عنوان از اينكه تار موسيقى متن (و نه تيتراژ) را نواختم پشيمان نيستم و نوشته ام ارتباطى به حضور و عدم حضور تار ندارد. الان متوجه شدم كه آقاى سرلك دقايقى پيش در صفحشون دستورحمله به صفحه ى من رو دادن. موسيقى فضاى عجيبى پيدا كرده. باعث تاسفه. درحالى كه كلمه ى ناله يك شيوه در آواز و نام يك تكنيك در نوازندگي هست و توهينى در نوشته ى من وجود نداره. به هر حال اميدوارم شاد باشند»

پس از این بود که «سینا سرلک» واکنش تندی به صحبت های علی قمصری نشان داد و گفت: «علی قمصری در کاری که به شما مربوط نیست دخالت نکن و به ساختن موزیک هایی که در ذهن هیچکس نمانده و نخواهند ماند ادامه بده، ناله های من و محسن چاوشی به تمام کارهایی که شما در این سال ها ساختی می ارزد» همچنین او در ادامه نوشت: «جواب این افراد را در صفحه خودشان کوبنده بدهید، چون این ها هستند که با این نحوه برخورد و قضاوت های بی جا مردم را از موسیقی اصیل دور کرده اند»

اما این پایان کار نبود و علی قمصری نیر مجددا در پاسخ به سینا سرلک، به پاک کردن پست اینستاگرامی سرلک از صفحه اش اشاره کرد و  نوشت:

«هر هنرمندى در هر ژانرى براى من محترم است. من با محسن چاوشى اشتراکى چه در سبک و نگاه و چه در تعداد مخاطبین ندارم و برایش آرزوى موفقیت مى کنم. همگان هم مى دانند که من ترسى از کسى ندارم که مطلبى را نوشته و پاک کنم. چون در انتقادم بى ادبى وجود ندارد. اما در مورد آقاى سرلک ، با توجه به اینکه نوشته ى من تنها درمورد ساختار کلى سریال بود و آداب نگارش در آن رعایت شده بود و اصولا در مورد چیزى نوشته بودم که نقشى هم در شکل گیرى اش داشته بودم، بسیار دلگیر هستم و اصلا پیش بینى نمى کردم که یک نقد ساده با دعوت ایشان به حمله مواجه شود ، قویا اعلام مى کنم که از صداى ساز من در قسمتهاى بعدى این مجموعه نباید استفاده شود.
من تنها به خاطر اعتماد به فردین سازم را بى چشمداشت مالى براى این موسیقى کوک کردم و بدون اینکه حس کنم ، سازم نقش بزرگى در این سریال ایفا کرده ، درخواست حذف این نواهاى نامانوس را از این سریال دارم.جالب است تا همین قسمت جدید سریال که نامم را خودشان براى اولین بار در پایان نوشتند ، من هیچ کجا اعلام نکرده بودم که در آن نواخته ام»

حال باید دید واکنش «محسن چاوشی» به این اتفاقات چیست.

photo_2015-11-20_00-33-20  photo_2015-11-20_00-33-13

منبع: اختصاصی موسیقی پارس

    دیدگاه های شما

  1. ابوالفضل گفت:

    به نظر من سینا سرلک داره از چاووشی واسه محبوبیت خودش سو استفاده میکنه…
    وگرنه اصلا کسر شان واسه موسیقی سنتیه که بخواد با پاپ تلفیق شه.اونم با صدای چاووشی! کسی که اصلا صدای خوندن و آکادمیکی نداره و حتی 30 ثانیه نمیتونه زنده بخونه!!!

  2. مهران گفت:

    منتظر جواب محسن چاووشی نباشین چاووشی جواب بزرگتر از اینارو نداده .بهترین کار در این مواقع که انسان ناگه بیخود میشود سکوت است فقط سکوت.
    چاووشی خیلی صبوره و خیلی هم با ادب و نزاکت ، مایی که باهاش ارتباط نداریم این رو در طول این مدت 10 ساله دیدیم، درست نیست که هنرمندها با هم دربیفتند دقت کنید هنرمندها حرف از مردم عادی نمیزنیم.با تشکر

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد