اخبار داغ :

ائمه جمعه با اجرای کنسرت مخالف نیستند

موسیقی پارس: امام جمعه صباشهر با ذکر این نکته که هرکس بگوید موسیقی حرام است معنای واژه موسیقی را متوجه نیست بیان داشت: روضه خوانی دارای موسیقی است که اگر درست استفاده نشود آن روضه روضه نیست، قرآن دارای موسیقی خاصی است که اگر آن موسیقی خاص قرآن رعایت نشود آن قرآئت، قرآئت نیست، در طبیعت صدای بلبل و پرندگان و باد و آب دارای موسیقی است و کنسرت نیز در اصل اجرای موسیقی در ملاء عام است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی نیا یکی از بارزترین و ارزشمندترین اعجازهای قرآن را موسیقی قرآن دانست و گفت: آیات قرآن برای هر بخش موسیقی خاص خود را دارد و اگر روزی تمامی اساتید موسیقی جمع شوند نمی توانند ایرادی به موسیقی آن وارد کنند و اگر دقیق نگاه شود خود می تواند عاملی برای ایمان آوردن به قرآن باشد.

وی که در جمع هنرمندان شهرستان شهریار سخن می گفت با اشاره به این مطلب که نمی توانیم بگوییم موسیقی حرام است اظهار داشت: نمی توانیم بگوییم موسیقی حرام است و در کنسرت که اجرای موسیقی در ملاء عام است اگر شاخص ها رعایت نشود روحانیت وظیفه تبیین احکام دینی را دارد چرا که در صورت اختلاط، عدم وجود امنیت اخلاقی مشکل ایجاد می شود و آثار مخربی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی نیا امام جمعه صباشهر طرح چنین سوال هایی را نشانه آزادی دانست و گفت: ائمه جمعه با اجرای کنسرت مخالف نیستند.

منبع: برنا