اخبار داغ :

نتوانستم موسیقی را رها کنم

موسیقی پارس-زهرا صفایی:نشست خبری کنسرت حامی با حضور این خواننده، بابک صحرایی، رضا تاج بخش، محمدرضا عقیلی و اهالی رسانه در خانه هنرمندان برگزار شد. در ابتدای این نشست، بابک صحرایی درخصوص کنسرت حامی و شروع مجدد فعالیت های این خواننده، اظهار کرد: “حامی بعد از 5 سال قرار است روی صحنه برود و قطعا این 5 سال دوری از صحنه به خواست خودش نبوده است، هیچ هنرمندی دوست ندارد از مخاطب و مردمش دور باشد، یکسری اتفاقات استثنائی (منفی) رخ داد که باعث شد حامی 5 سال از خانه خود که صحنه است دور شود. ”

وی افزود: ” این نشست به بهانه آغاز کنسرت های حامی برگزار می شود که می پردازیم به اجرای 8 دی در تالار وحدت و 29 دی ماه در سالن میلاد و بهانه اصلی ما شروع دوباره این خواننده است با حضور محمدرضا عقیلی و رضا تاج بخش عزیز که یار همیشه حامی بوده و سرپرست گروه حامی نیز هست.”

این ترانه سرا درخصوص شخصیت حامی، بیان کرد:” وقتی شما روند 15 – 16 سال اخیر را در مورد حامی مطالعه می کنید به اولین نکته ای که می رسید آگاهی ست که باعث می شود در جاهای مختلف و اتفاقات مختلف مثال زدنی باشد. حامی با هرکسی که کار کرده است عموما بهترین کارها را انتخاب و ارائه کرده است، زمانی که با بابک بیات کار کرد خوب بود و زمانی هم که از او جدا شد بازهم خوب بود. او حتی در انتخاب سریال ها و فیلم ها نیز موفق عمل کرده است و وقتی در مصاحبه ها حرف می زند از روی ناآگاهی و هیجان صحبت نکرده است. من حامی را هنرمند مولف می نامم در سرزمینی که تعداد هنرمندان مولف کم است.”

وی تصریح کرد: “هنرمند مولف هنرمندی است که وابسته به همکارانش نیست. من دفتر شعر حامی را ورق زده ام و معتقدم اگر روزی با شاعران و ترانه سرایان خود قطع همکاری کند خود اشعار و ترانه های خوبی دارد که می تواند از آن هااستفاده کند. بسیار خوشحالم که کاری که حامی 8 سال پیش انجام داده همچنان جامعه و مخاطب را به خود جذب می کند.”

حامی سخنان خود را با تشکر از خبرنگاران و حمایت همیشگی آن ها در دورانی که از صحنه دور بوده است شروع کرد و گفت: ” من همیشه مدیون بچه های خبرنگار هستم و همیشه این را بیان کرده ام، منتها وقتی برای اولین بار خبر بیماری من برخلاف میلم در رسانه ها اعلام شد خیلی ناراحت شدم ولی دیدم این روندی طبیعی ست که برای هنرمندان رخ می دهد. بعد از سه سال که به کلی ناامید شده بودم متوجه شدم این بیماری چندان جسمی نیست و قابل برطرف شدن است از اینرو با کمک دوستان توانستم دوباره سرپا بایستم.”

وی ادامه داد:” من بعد از 5 سال خاموشی اولین تک آهنگ را منتشر کردم و متوجه شدم میزان طرفدارانم در این 5 سال به صورت تصاعدی زیاد شده و این درحالی بود که توقع این استقبال را نداشتم در ادامه برای فروش بلیت های کنسرت نیز استقبال بی نظیری شکل گرفت که در عرض دو ساعت تمامی بلیت ها به فروش رفت و این اتفاق برای ما قابل پیش بینی نبود.”

رضا تاج بخش نیز در ادامه صحبت های حامی اظهار کرد:” ما همگی تصمیم گرفتیم چون تنها یک شب برای شروع در نظر گرفته شده استشبی پر قطعه را داشته باشیم و تا جایی که زمان اجازه دهد تعداد زیادی از قطعات قدیم و جدید را اجرا خواهیم کرد. ساعت کنسرت قرار بود 20:30 باشد ولی به دلیل اجرای نمایشی که پیش از ما در تالار وحدت به روی صحنه می رود اجرا به 21:30 افتاد که فکر می کنم 10 شروع شود و پایان آن مشخص نیست.”

در ادامه در روند پرسش و پاسخ این نشست خبری حامی در خصوص مدت زمانی که از صحنه دور بوده است، اظهار کرد: “من چون مخالف جریان حاکم بر موسیقی بودم باید بایکوت می شدم و در این 5 سال به دلیل اعتراضاتی که داشتم بایکوت خبری هم می شدم. اگر به گذشته بازگردم دوست دارم خیلی اتفاقات رخ ندهد ولی در مجموع پشیمان نیستم. در دورانی ورزش را به طور جدی دنبال می کردم ولی اتفاقاتی که رخ داد باعث شد ورزش را رها کنم ولی موسیقی چون اتفاق اصلی زندگی من بوده است نتوانستم رهایش کنم. بارها خواستم از ایران بروم ولی باز نتوانستم و احساس کردم رسالتی برعهده من است که وقتی صدایم شنیده می شود پس باید زبان گفتن حرف های کسانی باشم که شنیده نمی شود.”

این خواننده درباره اجرای این کنسرت در تالار وحدت، عنوان کرد: ” در مورد تالار وحدت و اینکه اولین انتخابم بوده است باید بگویم از روز اول برنامه ما این بوده است که کنسرت مان را از خارج از ایران شروع کنیم چراکه این عقیده را دارم که مردم ایران موسیقی فاخر را نمی پسندند، حتی در نظر دارم کتاب شعرم را نیز خارج از ایران منتشر کنم و اگر مورد استقبال قرار گرفت در ایران هم منتشر کنم. زمانی که ما قرارداد کنسرت در تالا روحدت را عقد کردیم رضا تاج بخش در یکی از روزها نبود و قرار شد یک اجرا داشته باشیم و این تک اجرا برگشت مالی برای ما نخواهد داشت ولی چون می خواستیم کنسرت با یک کیفیت بالا برگزار شود تالار وحدت را انتخاب کردیم.  من خواننده کلاسیک پاپ هستم و تالار وحدت خانه من است که از نوجوانی همراه با ارکستر در تالار وحدت حضور داشته ام.”

در بخش پایانی این نشست محمدرضا عقیلی درباره ارکستراسیون این اجرا اظهار کرد: نوع موسیقی حمید حامی با موسیقی امروز مقداری متفاوت است.موسیقی حامی ارکستری است که در آن از سازهای آکوستیک استفاده می شود، چه در ضبط و چه در اجرا شاهد بوده ایم. در این اجرا هم تمام سازها آکوستیک است و ساز الکترونیکی نداریم. ارکستر بزرگ نیست و از معدود سازهایی توانسته ایم استفاده کنیم که ارکستر خلوت تر باشد. شاخص ارکستر وجود همه دوستان بالاخص کریم قربانی و ناصر رحیمی نوازنده سرشناس فلوت هستند. ”

 

 

    دیدگاه های شما

  1. حامی دوست.. گفت:

    ما هم نمیتونیم تورو رها کنیم حامی عزیز، ممنون که هستی ….