اخبار داغ :

پالت برای شادی شهر خواند!

موسیقی پارس:گروه «پالت» در جشنواره موسیقی فجر در حالی روی صحنه رفت که یکی از قطعات موسیقی خود را به نوید محمدزاده – برنده سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد – و یک قطعه دیگر را به مردمی تقدیم کرد که قیافه شهرهای‌شان به‌دلیل جنگ تغییر کرده است.

گروه موسیقی «پالت» که کار خود را با انتشار چند تک آهنگ آغاز کرد و سپس با انتشار دو آلبوم موسیقی «آقای بنفش» و «شهر من بخند» به شهرت رسید، تا کنون علاوه بر شهرهای مختلف ایران، در آمریکا و شهرهایی از اروپا مانند پاریس، کلن، میلان، آمستردام، گوتنبرگ و استکهلم کنسرت‌هایی را داشته است.

این گروه در اجرای شامگاه گذشته‌اش در برج میلاد که نخستین اجرا در قالب جشنواره موسیقی فجر در این محل بود، قطعاتی را مانند لیلی، شهر من بخند، برادرا، نرو بمان، شباهنگام، خانه به دوش، آبی، سال تا سال و نیمی از ما را روی صحنه برد و با استقبال و همراهی مخاطبان پرشمارش مواجه شد.

امید نعمتی – خواننده پالت – که در میان قطعات سخن می‌گفت، با اشاره به اجرای تنبک‌نوازی در ابتدای برنامه، یادآوری کرد که این اجرا جزو برنامه‌های جشنواره موسیقی فجر و با هدف آشنایی با یک نوازنده در کنار گروه‌های موسیقی است. همچنین هنرمند تنبک‌نوازی که امشب برنامه اجرا کرد، از شهر شیراز آمده است.

او در بخشی دیگر نیز به گروهی از کودکان کار که به کنسرت پالت آمده بودند، سلام کرد و خطاب به آن‌ها گفت، امیدوارم در آینده موزیسین شوید.

خواننده گروه پالت پیش از اجرای قطعه «نیمی از ما» آن را به نوید محمدزاده که در جشنواره فیلم فجر امسال توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را آن خود کند، تقدیم و اظهار کرد: من و نوید در یک دانشگاه بودیم و او در این سال‌ها توانست با زحمت زیاد به موفقیت برسد.

یک قطعه دیگر که از سوی این گروه موسیقی تقدیم شد، «برادرا» بود که نعمتی پیش از اجرای آن گفت: عواملی مانند جنگ، بیماری و مهاجرت چهره‌ی برخی شهرها را تغییرداده‌اند. ما این قطعه را به کسانی تقدیم می‌کنیم که براثر همین مسائل، قیافه شهرشان عوض شده و دیگر شبیه شهر آن‌ها نیست.

«نرو بمان» پایان‌بخش این کنسرت بود که بخش‌هایی از آن با تشویق ادامه‌دار مخاطبان، چندبار اجرا شد.

از جمله هنرمندانی که به کنسرت پالت آمده بودند، می‌توان به سجاد افشاریان – نویسنده و بازیگر تئاتر -، دارا دارایی – نوازنده گیتار الکترونیک -، هانا کامکار – نوازنده و خواننده – و آرمان گرشاسبی – خواننده – اشاره کرد.

هنرمندان گروه موسیقی «پالت» عبارتند از: روزبه اسفندارمز (کلارینت)، داریوش دهقانی‌آذر (کنترباس)، مهیار طهماسبی (ویولنسل)، کاوه صالحی (گیتار)، سردار سرمست (آکاردئون)، محمدامین طاهری (درامز) و امید نعمتی (خواننده).

 

در ادامه گزارش تصویری «موسیقی پارس» از این کنسرت را شاهد باشید:

 

 

منبع گزارش متنی: ایسنا

منبع: موسیقی پارس