اخبار داغ :

پنج سال است که پشت درب های بسته ارشاد گیر کرده ام!

موسیقی پارس – فرید توفیقی : مدت طولانی می گذرد که «نیما علامه» خواننده و نوازنده خوش آتیه موسیقی پاپ کشورمان در عرصه خوانندگی فعالیت نمی کند.
نیما علامه متولد سوم اردیبهشت ماه، سال هزار و سیصد و شصت و چهار در شیراز است. کم کار شدن این خواننده جوان بهانه ای شد تا به سراغ او برویم و دلیل کم رنگ شدن وی در حیطه موسیقی را جویا شویم. با این نوازنده چیره دست در مورد اخبار آثار جدید او و همچنین دیدگاهش نسبت به وضعیت موسیقی امروز کشورمان صحبت کرده ایم که در ادامه ملاحظه می فرمائید.

 

مدت زیادی می گذرد که بسیار کم کار دیده شده اید، دلیل سکوت و کم رنگ شدن فعالیت شما در عرصه خوانندگی چیست؟
نزدیک به پنج سال می گذرد که من درگیر دریافت مجوز برای نخستین آلبومم هستم، پنج سال می گذرد و آثار من آماده انتشار می باشد، ولی دفتر موسیقی ارشاد هنوز مجوز آلبوم جدید من را صادر نکرده است تا بتوانم به صورت رسمی آلبوم منتشر، و یا فعالیت کنم. در حال حاضر پشت در های بسته ارشاد گیر کرده ام و نمی توانم فعالیت کنم. تنها قطعه ای که از من منتشر شد قطعه «دولت کاریکاتور» با آهنگسازی، تنظیم خودم بود که برای شبکه سپاه کار کردم.

 

با این شرایط در امسال می توانید خبر قطعه جدید خودتان را به دوستدارانتان بدهید؟
یک تک قطعه با عنوان «رفتی» آماده کرده ام. این اثر را برای پدرم آماده کرده ام و فکر می کنم تا ده روز آینده منتشر کنم. یک اثر اسلو و غمگین می باشد.

 

در زمینه آهنگسازی و تنظیم دیده شده است که در طی این مدت برای خوانندگان دیگر ساخته اید ، این نشان دهنه این است که به آهنگسازی، تنظیم بیشتر از خوانندگی علاقه مند هستید یا خیر؟
من هیچوقت خودم را یک خواننده حرفه ای نمی دانستم زیرا با نوازندگی وارد حیطه موسیقی شده ام، از هشت سالگی نوازندگی پیانو را آغاز کردم که به مرور زمان آهنگسازی و خوانندگی هم به فعالیت هایم اضافه گردید. من خودم را بیشتر یک نوازنده می دانم و بعد تنظیم کننده… هیچوقت نگفتم که یک خواننده حرفه ای می باشم به دلیل اینکه خودم را با خوانندگان خارجی و بین المملی مقایسه می کنم متوجه می شوم که مقصد طولانی است.

 

با شرایط حال حاضر خودتان از وضعیت موسیقی راضی هستید؟
وضعیت موسیقی از یک جهت بهتر شده و از جهتی دیگر بد شده است. بهتر شده است به این دلیل که هنرمندان استعداد هایشان را نشان می دهند، قطعه تولید می کنند. خودشان آهنگسازی می کنند و یک اثر را خلق می کنند. از این جهت که استعداد ها شکوفا می شود بسیار خوب است. از جهت دیگر از نظر من متاسفانه بد است چون هیچ فیلتری وجود ندارد، هرکسی به راحتی در منزل خودش استودیو خانگی می سازد، یک نوع موسیقی را خلق می کند که از نظر فنی مشکل دارد. از نظر من این کار بازار را خیلی شلوغ می کند و یک اثر خوب متاسفانه هیچوقت دیده نمی شود. به عنوان مثال مخاطب قصد دارد در سایت قطعه خواننده محبوبش را دریافت کند، آنقدر شلوغ می شود که حتی سایت باز نمی شود به همین جهت ترجیح می دهد که اصلا آن قطعه را دریافت نکند، یعنی قطعات خوب و سالمی هم که تولید می شود متاسفانه به دلیل شلوغ بودن و ترافیک موسیقی پاپ ما، شنیده نمی شود. اگر این فیلترینگ ها رعایت شود و نظارتی بر روی این برنامه ها داشته باشند و کمپانی تشکیل دهند که هرکسی که توانایی در این عرصه را ندارد نتواند به راحتی کار تولید کند مشکلات از بین می رود.

 

از فعالیت خودتان تا به امروز راضی بوده اید؟
بله خداروشکر. فقط یاد گرفتم و همیشه در حال آموزش هستم. خیلی از دوستان هستند که حتی سنشان کمتر از من است و من از ایده هایشان همیشه در ترانه، آهنگسازی و… نیز استفاده می کنم، فقط سکوت چندین ساله من بسیار آزارم داده است که این طبیعی است، پدرم همیشه می گفت یک خواننده، یک هنرمند مانند یک بلبلی است که اگر چند روز دهانش را ببندند و نتواند آواز بخواند از بین می رود، ما خوانندگان هم همین گونه هستیم و این سکوت بسیار آزار دهنده است. هم از نظر فکری و هم روحی به ما آسیب وارد خواهد کرد. امیدوارم این محدودیت ها از بین برود.

در حین فعالیت های شما در عرصه موسیقی تا به امروز اجرا ارگانی، پلی بک و برنامه های دیگر که مربوط به این موضوع می شود تجربه کرده اید؟
بله اجرا داشته ام. در جزیره قشم اجرا داشته ام، اما به دلیل اینکه مجوز من صادر نشده است نمی توانم اجرا های دیگری داشته باشم.

 

میخواهیم که یک یک خبر خوب از طریق رسانه «موسیقی پارس» به دوستداران و مخاطبین خود دهید.
من همیشه در بدترین شرایط به مسائل امیدوارانه نگاه می کنم. خبری که میتوانم بدم این است که همچنان منتظر بمانند، می دانم که خیلی از مخاطبین من می پرسند که چرا مجموعه من منتشر نمی شود و چرا کم کار شده ام. واقعا خودم از این وضعیت راضی نیستم. فقط از دوستانی که منتظر آثار من هستند درخواست دارم که صبور باشند که انشااله در چند ماه آینده نخستین آلبوم من با عنوان «مبارکم باشه» با آهنگسازی خودم به دستشان می رسد، امیدوارم که دوستش داشته باشند.

 

منبع : اختصاصی موسیقی پارس

    دیدگاه های شما

  1. محمد عبدالهی گفت:

    بنده خدا سخته براش.. ایشالا درست شه و آلبوم بده