اخبار داغ :

«شریفانه» بهنام خدارحمی به یاد استاد شریف

موسیقی پارس: «شریفانه» عنوان یکی از قطعات ساخته‌شده بهنام خدارحمی به سفارش استاد فرهنگ شریف است که به‌تازگی با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

قطعه «شریفانه» قرار بود با همکاری استاد فرهنگ شریف اجرا و منتشر شود اما با فوت نابهنگام این استاد پیشکسوت، این امکان فراهم نشد و پس از گذشت پنج سال، بهنام خدارحمی تصمیم به انتشار این قطعه گرفت.

بهنام خدارحمی علاوه بر آهنگسازی؛ تنظیم و نوازندگی پیانو قطعه «شریفانه» را بر عهده داشته، امیر احدی با ساز تار در این قطعه هنرنمایی کرده و در استودیو «صدای دنیا هنر» تولیدشده است.

فرهنگ شریف از نوازندگان بنام تار این ساز را نزد عبدالحسین شهنازی و مرتضی نی داوود، که از تارنوازان بزرگ اواخر دورهٔ قاجار و اوایل پهلوی بودند آموخت، برخلاف اظهارات اشتباه محمدرضا لطفی که بر این باور بود تار را نزد علی‌اکبر شهنازی برادر بزرگ‌تر عبدالحسین شهنازی آموخته، فرهنگ شریف تنها شاگرد عبدالحسین شهنازی بود و شاگردی دیگر جز ایشان نداشت. اما شیوهٔ نوازندگی وی به استادانش شباهتی نداشت و مخصوص خود او بود.

شریف دارای نشان درجه‌یک هنری معادل دکتری، از چهره‌های ماندگار موسیقی، نوازنده و بداهه‌نواز تار اهل ایران بود که در۱۷ شهریور ۱۳۹۵ در تهران درگذشت.

قطعه «شریفانه» اثر بهنام خدارحمی از طریق سایت «بیپ تونز» و سایر رسانه‌های معتبر موسیقی در دسترس مخاطبان قرارگرفته است.