اخبار داغ :

«كيهان كلهر» : هنرمند متعلق به همـــــــه مردم ايران است و نبايد او را در قفس زندانى كرد

موسيقى پارس: «كيهان كلهر» آهنگساز و نوازنده کمانچه که با گروه «جاده ابریشم» و یویوما موفق به كسب جايزه گرمى شد، طی انتشار یادداشتی در صفحه اينستاگرام خود، نسبت به حواشی کسب این جایزه واکنش نشان داد.
در پنجاه و نهمین دوره جوایز موسیقی گرمی آلبوم sing me home از گروه جاده ابریشم به رهبری یویوما برنده جایزه گرمی بهترین موسیقی جهانی شد.این گروه موسیقی را یویوما در سال 2000 میلادی خلق کرد؛ گروهی که نوازندگان آن از تبارهای مختلف‌اند و تنوع سازهای به کار گرفته در آن هم هویتی بین‌المللی به آن بخشیده است.
پس از انتشار این خبر در رسانه‌ها حواشی زیادی پیرامون این موفقیت کلهر ایجاد شد.
حال، او با انتشار یادداشتی به این حواشی پاسخ داده است که در ادامه می‌خوانید:
«با انتشار اخبار مربوط به جایزه «گِرَمی‌» در طی‌ هفته گذشته، دوستان بسیاری (بویژه عزیزان اهل سینما) بنده را مرهون لطف بی کران خود نمودند. از این همه مهر همکاران و استقبال دوستداران سپاسگزارم. البته در میان این موج دلپذیر دیدم که پاره ای از سایت‌ها و منابع خبری سیاسی و اجتماعی مرا منسوب به مشرب‌ها و مکاتب خاصی‌ دانسته بودند. البته این اولین بار نیست که چنین سخنانی گفته و نوشته میشود… و آخرین بار نیز نخواهد بود. ولی دوستانی که با نحوه سلوک و زندگی من آشنا هستند بخوبی میدانند که اینگونه نیست. باور بنده همیشه این بوده‌است که هنرمند (به این شرط که شایسته این عنوان ارجمند باشد) متعلق به همه مردم ایران است و نباید او را در قفس طرز فکر سیاسی، جناحی، فرقه یی یا عقیدتی‌ خاصی زندانی کرد. آرزوی من جز این نیست که با اندک سرمایه هنری که در بساط دارم تا آخرین نفس در میان مردم باشم و همه ایرانیان مرا خدمتگزار موسیقی زیبای میهنمان بدانند.
با احترام فراوان
کیهان کلهر»