اخبار داغ :

آخرین اثر «لئوناردو کوهن» هفته آینده منتشر می شود

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: آخرین کتاب اشعار لئوناردو کوهن، خواننده، ترانه سرا، شاعر و رمان نویس کانادایی، دوم اکتبر منتشر خواهد شد. این کتاب که شعله نام دارد قبل از مرگ کوهن به اتمام رسیده بود؛ اما این خواننده ی محبوب فرصت نکرد تا کتاب خود را منتشر کند.

آثار لئوناردو کوهن مرتبط به موضوعاتی همچون روابط انسانی، مذهب، سیاست و تنهایی می باشند که مجموعه ی «شعله» به عنوان آخرین اثر او، فصلی قدرتمند در حرفه ی ادبی این هنرمند است.
دلیل محبوبیت او نوع خاص اشعار، صدای آرام و دلنشین و ویدئو های زیبای او می باشند. گفتنی است کوهن در سن 82 سالگی و در خواب از دنیا رفت.

یکی از اشخاص مورد اعتماد لئوناردو کوهن، جمع آوری و انتشار این کتاب شعر را آرزوی بزرگ این خواننده اعلام کرد و طبق گفته ی این شخص، ماه های پایانی عمر کوهن به نوشتن گذشت و آثار منتشر نشده ای را از دفترهای مختلف استخراج کرد.
لئوناردو کوهن چند ماه پیش از مرگش مصاحبه ای با مجله ی نیویورکر انجام داده بود که در این مصاحبه، از میل زیاد برای انجام کارهای ناتمام خود صحبت کرد؛ زیرا معتقد بود که زمان مرگش فرا رسیده و باید کارهای خود را به اتمام برساند.

پسر این هنرمند کانادایی نیز در مصاحبه ای از رفتار و تلاش های پدرش در ماه های پایانی عمر را توصیف کرده و اظهار داشت: ” انگار در مهموریت بود. هر روز کار می کرد. حتی به خانواده و دوستانش پیام داده بود تا مزاحمش نشوند تا پروژه آخرش را به پایان برساند. این کتاب به او در ماه های پایانی زندگی اش هدف و انرژی داده بود” .

گفتنی است آخرین اثر لئوناردو کوهن در آمریکا توسط انتشارات Farrar, Straus & Girox و در کانادا توسط انتشارات McClelland & Stewart منتشر خواهد شد.