اخبار داغ :

آلبوم «ماهِ پشت ابر» آخرین اثر گروه «قمر»، آنلاین منتشر شد

موسیقی پارس: ماه پشت ابر آخرین اثر گروه قمر با صدای سالار عقیلی و مصطفی جلالی پور که طی روزهای گذشته بصورت آنلاین و مجازی رونمایی شد، جهت فروش و عرضه آنلاین به علاقمندانِ هنر و موسیقی ایرانی در سایت بیپ تونز قرار گرفت.

این آلبوم که با مقدمه های نوید دهقان و تنظیم علیرضا گرانفر به همراه گروه قمر اجرا شده‌ است به علت شرایط ویژه کرونایی پخش و انتشار لوح فشرده (DVD) آن در مراکز فرهنگی کشور میسر نشد لذا بهترین راه دسترسی و استفاده علاقمندان به این اثر مراجعه با سایت بیپ تونز است.

نوید دهقان دلیل انتخاب دو خواننده برای این آلبوم را استفاده از ظرفیت رنگهای صدایی متنوع، حال و هوای خاص هر صدا و پرهیز از یکنواختی اثر به دلیل طولانی بودن تصنیف های امیر جاهد بر شمرد.

حمید رضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی ایران ضمن تمجید از اجرای سالار عقیلی و مصطفی جلالی پور با ابراز خوشحالی از انتشار این اثر آن را حاوی تعدادی از تصنیف های شاخص دوره‌ های گذشته موسیقی ایرانی با نگاه و تنظیم های امروزی زیبا توصیف کرد و برای امروز جامعه ما بسیار مفید و مغتنم شمرد و ماهِ پشت ابر را تلاشی برای حفظ هویت و موسیقی ایرانی دانست.

تصنیف های جان من، نازنین و موسم گل در مایه ی دشتی به گردش فروردين و مارش خون در دستگاه ماهور به همرا دو ساز و آواز در دشتی و ماهور قطعات این آلبوم میباشد.

روند ضبط و تولید آن در سال 96 تا 98 بوده و به دلیل شرایط همه گیری کرونا انتشار این اثر به تعویق افتاد، شرکت ترنم داوودی کهن ناشر این اثر میباشد.

.