اخبار داغ :

آنتوان فدوی: دوست دارم کاری که انجام می دهم تحت تاثیر فرهنگ ایران باشد

موسیقی پارس – مهدی خان محمدی: ظهر امروز نشست خبری «آنتوان فدی» درامر جوان ایرانی فرانسوی باحضور وی و «علیرضا طباطبایی» مدیر ایرانین درامر در سالن کنفرانس سرنا برگزار شد.

 

علیرضا طباطبایی – ایرانین درامر

«آنتوان فدوی» از جوان های نابغه ای است که در طول سال سه ماه را صرف تحصیلات خود می کند و باقی سال را در حال تمرین ساز درام است.

 

ورک شاپی که به همت موسسه ایرانین درامر و شرکت سرنا برگزار شد درباره این بود که هنرمندان چطور می توانند از نوازندگی خود فیلم بگیرند و آن را تدوین کرده و در سایت های مختلف لود کنند.

 

اولین بار که از «آنتوان فدوی» نام بردیم و وی را معرفی کردیم به یک سال پیش برمی گردد. دلیل آن هم آشنایی من با پدر وی از طریق فیس بوک بود به همین خاطر اطلاعات و سابقه هنری وی را در سایت ایرانین درامر ثبت کرده و وی را معرفی کردیم.
ورک شاپ آنتوان روز پنج شنبه برگزار شد. البته این ورک شاپ مختص ساز درام نبود و ما توقع داشتیم هنرمندان و نوازنده های دیگر سازها نیز از این ورک شاپ استقبال کنند.

 

درباره زمان بندی این ورک شاپ ها باید بگویم که برگزاری چنین ورک شاپ هایی در زمان مناسب به هیچ وجه دست ما نیست زیرا این هنرمندان وقتشان کاملا پر است و ما به زمان خالی آن ها نگاه می کنیم و این برنامه ها را برگزار می کنیم. متاسفانه در حال حاضر باتوجه به نزدیک شدن به محرم و صفر حدود 99 درصد نوازنده های ما سرشان شلوغ است.

 

البته، همان طور که پیش از این اعلام کردم توقع داشتم هنرمندان ما از دیگر سازها نیز در این ورک شاپ شرکت کنند که متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت. به هر صورت این ورک شاپ ها خیلی به درد نوازنده های ما می خورد تا بیاموزند که چطور فیلم پروموشن از نوازدگی شان بسازند.

 

ایرانین درامر سعی کرده تا اساتیدی را برای برگزاری چنین ورک شاپ هایی دعوت کند که با علم روز آشنا هستند تا نوازنده های ما نیز سطح علمی خود را بالا ببرند. در این سه سال با حمایت سورنا ما تمام تلاشمان را کردیم که با همین هدف و چشم انداز سطح نوازنده های خود را بالا ببریم.

 

تا به امروز ما نهمین گردهمایی نوازنده های درام را تشکیل دادیم و الان هم تصمیم داریم دهمین دوره آن را برگزار کنیم. یکی از مهم ترین انگیزه ها برای هنرمندان در این است که هنر خود را عرضه کنند. متاسفانه این امکانات مانند گیتار برای نوازنده های درام فراهم نیست به همین خاطر ما این گردهمایی ها را تشکیل می دهیم تا نوازنده های درام در کنار یکدیگر هنرنمایی کنند.
تا به امروز 3 مقاله درباره ی ایرانین درامر در مجله های تخصصی درام نوشته شده و در حال حاضر از اساتید بسیاری مبنی بر برگزاری ورک شاپ در ایران درخواست داریم.

 

در آینده ای نزدیک نیز ما یکسری مربی ایرانی را برای هماهنگی با متدهای آموزشی روز به مدارس درام جهان معرفی خواهیم کرد. ما سعی می کنیم علم روز را به ایران بیاوریم.

 

در برنامه های آینده ایرانین درامر، 20 آبان ماه یکی از اساتید و نوازنده های برجسته آلمانی به ایران خواهد آمد که یک ورک شاپ دو روزه و یک اجرای اختتامیه را به همراه خواهد داشت. این برنامه استانداردی که پیش از این نیز برگزار کرده ایم آن چنان مورد قبول قرار گرفته که شرکت هونر این استاندارد را به همه ی نماینده هایش اعلام کرده تا براساس آن ورک شاپ هایشان را برگزار کنند.

 

در آینده ای نزدیک نیز سعی داریم مدرسه پاپ داشته باشیم و به غیر از آموزش درام و باس که جز پایه های اصلی موسیقی هستند آموزش سازهایی چون ساکسیفون، کیبورد و وکال در آن مدرسه برگزار خواهد شد.

 

یکی از اولویت های ایرانین درامر برای دعوت از اساتید بین المللی قسمت آموزشی آن افراد است. اولویت ما در این است که نوازنده های بین المللی مطرح ما نکته ای برای آموزش داشته باشند در غیر این صورت ما از دعوت آن ها خودداری خواهیم کرد.

 

متاسفانه موسیقی پاپ ایرانی اصلا نقش اصلی و مهم درام را جدی نمی گیرد. همین امر باعث شده نوازنده های درام اصلا به سمت موسیقی ایرانی جذب نشوند و تمامی کمبودهای درام نوازی خود را با گوش دادن به موسیقی خارجی جبران کنند.

 

البته منکر این نیستم که امسال «دارا دارایی»، «آرش مقدم» و «آرش سعیدی» سعی می کنند نقش درام و باس را در کنسرت هایشان پررنگ کنند و سعی می کنند چهره ای بومی از این سازها نشان دهند. در هر صورت برای خواننده های پاپ ما مهم است که فقط درام بزرگ تر باشد تا در عکس ها خوشگل تر بیفتد.

 

 

آنتوان فدوی – درامر

از «علیرضا طباطبایی» و هرکس دیگری که برای برگزاری این ورک شاپ تلاش کرده تشکر می کنم. دوست دارم دوباره به ایران برگردم و دوباره چنین ورک شاپی را برگزار کنم.

 

من در فرانسه با انجمن های ایرانی در ارتباط هستم. در دوران کودکی زیاد به ایران می آمدم اما الان یک دهه است که به ایران نیامدم. دوست دارم کاری که انجام می دهم تحت تاثیر فرهنگ ایران باشد. بسیار به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی علاقه مندم. فارسی را می فهمم اما نمی توانم صحبت کنم.

 

همه سبک های موسیقی را دوست دارم. اما سبک مورد علاقه من راک است زیرا وقتی شیراز را برای آخرین بار ترک می کردم داشتم یک موسیقی راک گوش می دادم.

 

 

گفتنی است «آنتوان فدوی» طی ماه های آینده به مدت سه هفته به منظور تشکیل دوباره چنین ورک شاپ هایی به ایران می آید.

 

8B4A9953 copy

 

 

منبع: اختصاصی از موسیقی پارس