اخبار داغ :

آهنگساز ایرانی جایزه معتبر آمریکایی «امی» را دریافت کرد

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: رامین جوادی، آهنگساز ایرانی، با ساخت موسیقی سریال بازی تاج و تخت، توانست یک جایزه معتبر آمریکایی با عنوان امی را کسب کند. اعتبار این جایزه معادل جایزه اسکار برای تلویزیون محسوب می شود.
 
رامین جوادی که برای دو سریال با عنوان های بازی تاج و تخت و وست ورلد نامزد دریافت جایزه شد، این جایزه را برای ساخت موسیقی فیلم بازی تاج و تخت با نام اژدها و گرگ ازآن خود کرد.
 
او که در سال 2006 برای دریافت جایزه امی نامزد شده بود، برای مجموعه های تلویزیونی همچون آستانه، فرار از زندان و سلاطین نیز آهنگسازی کرده است.
 
رامین جوادی با 43 سال سن در آلمان متولد شده است. مادر او آلمانی و پدرش یک پزشک ایرانی است. وی که در سال 2008 با ساخت موسیقی برای فیلم مرد آهنین نامزد جایزه گرمی شد، پس از کسب این جایزه در توئیتی عنوان کرد: “من مفتخرم که بخشی از پروژه‌ی «بازی تاج و تخت»  و خانواده‌ی شبکه‌ي ا‌چ‌بی‌اُ باشم. این سریال یکی از مجموعه‌های خلاق تلویزیونی است. این حقیقت که من هر روزِ زندگی خود را به خلق موسیقی می‌گذرانم برای من موهبت بزرگی است و من بی‌اندازه سپاسگزارم که این کار را در همکاری با این برنامه‌ی جذاب پیش می‌برم. مفتخر بودم که پیش از آنکه برای اجرا روی صحنه بروم متوجه شوم که برنده‌ی جایزه‌ی «امی» شده‌ام. مردم عزیز سن حوزه‌! متشکرم که در این پیروزی را با من سهیم هستید”.