اخبار داغ :

استیون سوندهایم یکی از برجسته ترین هنرمندان تئتار موزیکال درگذشت

استیون سوندهایم، یکی از تاثیرگذارترین چهره تئاتر‌های موزیکال در نیمه دوم قرن بیستم در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

آهنگسازی سرشناس

استیون سوندهایم، آهنگساز سرشناس «درون جنگل»، «سوئینی تاد»، «کولی»، «یکشنبه در پارک با جورج» و دیگر آثار مشهور تئاتر موزیکال صبح جمعه درگذشت. تهیه کنندگان آخرین نمایش سوندهایم «کمپانی» خبر را تایید کردند.

بررسی برخی آثار

سوندهایم به عنوان ترانه سرا، آهنگساز، هنرمند مفهومی و نیروی خلاق، شاید در تئاتر مدرن آمریکا بی نظیر بود. آثار او طیف شگفت‌انگیزی را در بر می‌گرفت: رمان عاشقانه به روز شده «رومئو و ژولیت» در «داستان وست ساید» (که اشعار آن را نوشت)، «کمپانی»، حتی مصائب قاتلان ریاست جمهوری. (و اقدام به قتل) در نمایش موزیکال «قاتلان».

او در طول زندگی حرفه‌ای خود برنده جایزه اسکار، پولیتزر، هشت جایزه گرمی، هشت جایزه تونی، یک بزرگداشت در مرکز کندی و مدال آزادی ریاست جمهوری شد. تئاتر استیون سوندهایم در منطقه تئاتر منهتن به نام او نامگذاری شده است.

تحصیلات در کالج ویلیامز

سوندهایم در کالج ویلیامز در ماساچوست تحصیل کرد و در آنجا بورسیه‌ای را برای رشته موسیقی خود دریافت کرد که به او امکان ادامه تحصیل را داد. پس از مدت کوتاهی در لس آنجلس – جایی که او فیلمنامه‌هایی را برای سریال تلویزیونی “تاپر” نوشت، به لطف راهنمایی همراشتاین – به نیویورک بازگشت و در تئاتر شروع به کار کرد.