اخبار داغ :

اقدام تحسین برانگیز راجر واترز در نجات دو کودک

راجر واترز

موسیقی پارس_شبنم فتاحی: راجر واترز ترانه سرا، نوازنده، آهنگساز و خواننده سرشناس انگلیسی فرشته نجات دو کودک اهل ترینداد و توباگو شد.

این هنرمند در کنار «نیک میسن»، «ریچارد رایت» و «سید برت» گروه فلوید را در سال 1965 تاسیس کرد؛ او همچنین به عنوان یکی از سرشناس ترین آهنگسازان، ترانه سرایان و تهیه کنندگان تاریخ موسیقی راک محسوب می شود.

راجر واترز شرایطی را به وجود آورد که دو برادر 7 و 11 ساله به آغوش مادر خود بازگردند. وی از طریق یکی از دوستان خود به نام کلایو استفورد اسمیت که وکیل حقوق بشر است، متوجه شد که این دو کودک در سال 2014 توسط پدرشان که عضوی نیروی های داعش بود، ربوده و به سوریه برده شده اند.

پدر این دو کودک در سال 2017 کشته شده و آن ها به دست همسر بلغارستانی جدید وی، در کنار جاده رها شده اند و به اردوگاه پناهندگان در شمال سوریه منتقل گشته اند.

واترز پس از با خبر شدن از این موضوع، مقدمات سفر مادر ایوب و محمد را از ترینداد و توباگو به سوریه فراهم کرد و وی را با جت شخصی به مرز سوریه و عراق رساند؛ این هنرمند تمامی هزینه های این دیدار و همینطور بازگشت آن ها به خانه را تقبل کرد.

راجر برای مطمئن شدن از این دیدار و منتقل شدن خانواده به ترینداد و توباگو، به همراه وکیل استفورد اسمیت در شهر اربیل عراق حاضر شد و مادر و فرزاندانش را ملاقات کرد؛ او همچنین دولت ترینداد و توباگو را متقاعد کرده تا برای فرزندان خانم فریرا، پاسپورت و مدارک جدیدی صادر کنند.