اخبار داغ :

انتشار رسمی آلبوم گروه آبا پس از 40 سال

«آبا»، گروه موسیقی پاپ سوئدی تقریبا ۴۰ سال پس از توقف فعالیت هنری مشترک، آلبوم جدید خود را به اسم «سفر» روانه بازار کردند. آن‌ها قرار است یک کنسرت «آواتار دیجیتال» در لندن برگزار کنند.

تشکیل گروه

اجنتا، بنی، بیورن، آنی-فرید که مخفف ABBA را تشکیل می‌دهند از زمان جدایی خود در سال ۱۹۸۲، یک سال پس از انتشار آخرین آلبومشان با نام «بازدیدکنندگان» هیچ ترانه مشترک جدیدی را منتشر نکرده‌اند.

«سفر» نیمه‌شب پنجشنبه در سراسر جهان منتشر شد و طرفداران قدیمی این گروه را خوشحال کرد.

امیلی دولائر، از هواداران گروه «آبا» که برای گوش کردن آهنگها به مناسبت انتشار آلبوم جدید در مهمانی ای در استکهلم شرکت کرده می گوید: «به نظر نمی‌رسد قدیمی باشد، به نظر نمی‌رسد که ۴۰ سال پیش باشد.»

استفاده از گرافیک برای کاور آلبوم جدید

پس از سال‌ها گمانه زنی سرانجام گروه در ماه سپتامبر گذشته همکاری مجدد خود را اعلام کرد و تک ترانه‌های «من هنوز به تو ایمان دارم» و «من را ساکت نکن» را منتشر کردند.

    گروه موسیقی «آبا» پس از چهار دهه آلبوم جدید منتشر می‌کند

۱۰ ترانه «سفر»، تمام آن چیزی نیست که گروه ارائه خواهد کرد. آن‌ها همچنین در کنسرتی در لندن در ماه مه آینده از آواتارهای دیجیتالی (تصاویر نمادین) موسوم به «آباتار» که شبیه آن‌ها در سال ۱۹۷۹ است رونمایی خواهند کرد.

هولوگرام‌ها (شمایل مجازی) محصول یک طرح چند ساله هستند که با مشارکت شرکت جلوه‌های ویژه جورج لوکاس، خالق جنگ ستارگان طراحی شده است.

پایان دادن به شایعات

گروه «آبا» در سال ۲۰۱۸ شایعات مربوط به بازگشتشان به استودیو و ضبط دو آهنگ جدید را تایید کرده بود. آن‌ها تلاش بسیاری کرده بودند که برنامه‌هایشان پنهان باقی بماند.

بنی اندرسون که اکنون ۷۴ ساله است هنگام اعلام انتشار آلبوم توضیح داد: «اول تنها دو آهنگ بود و بعد گفتیم، خب شاید باید چند آهنگ دیگر نیز بسازیم.» وی تاکید کرد که اعضای دیگر گروه هم تایید کردند و به این ترتیب آلبوم جدید کلید خورد.

ترانه‌های ملکه رقصان و واترلو از کارهای شاخص و به یادماندنی این گروه عنوان می‌شود به طوریکه ترانه واترلو در سال ۱۹۷۴ برنده رقابت یوروویژن آن سال شد.