اخبار داغ :

بررسی آلبوم سال گذشته Puscifer

مینارد جمیز نفر اصلی گروه های فعال

مینارد جمیز کینان گروه پوسیفر را جز ضمیر ناخودآگاه خلاقانه خودش می‌داند. در جایی که مینارد آن را برای اواهای درون سرش، جای که هیچ هدف روشن و قابل تشخصی را در آن وجود ندارد را می داند. این سوپر گروه که تنها عضو ثابت آن خود مینارد جمیز است و همیشه از هنرمندان مختلفی استفاده کرده همچنین هنرمندان گروه های دیگر هم در آن حضور مؤثری داشته‌اند. از جمله این هنرمندان برجسته مهسا زرگران هنرمند ایرانی ساکن لس انجلس اشاره کرد.

آلبومی قسمت بندی شده با قطعه های متفاوت

او در قسمت کیبورد، نمونه های الکترونیک، گیتار و بک وبکال لاین 2 در برخی از آثار گروه پوسیفر حضور دارد. گروه پوسیفر اولین بار در سال 1995 نخستین قسمت سریال Mr. Show به عنوان یک گروه موسیقی داستانی و خیالی پا به عرصه موسیقی گذاشته است. گروه پوسیفر اولین آلبوم استودیویی خود را به نام V Is for Vagina را در 30 اکتبر سال 2007 به شکل رسمی منتشر کرد. پس از انتشار دومین آلبوم خود استودیویی یعنی Conditions of My Parole و Money Shot که به ترتیب در 18 اکتبر 2011 و 30 اکتبر 2015 منتشر شدند. پوسفیر آلبوم چهار و جدید خود را به نام Existential Reckoning را باز هم در تاریخ مورد علاقه خود همان 30 اکتبر منتشر کرد.

موزیکی کاملاً تخیلی و سورئال

موسیقی آلبوم جدید این گروه کاملاً شکل فضایی و علمی تخیلی دارد، فضای که حاصل استفاده کردن از انواع سینتی سایزر های دیجیتال و سمپلر های مختلفی مثل Fairlight است. فضای آلبوم دارای تکرار مجدد گیتاریست گروه مت میشل و نمونه‌هایی از سینتی سایزر که برای آلبوم های قبلی استفاده نشده تولید و پخش شده است. از سال 2015 و پس از انتشار آلبوم سوم آن ها مت میشل تصمیم گرفت تا روی صدا بیشتر کار کند و بعد گذشت 4 سال در سال 2019 پیمانه اصلی برای تولید ساخت یک آلبوم جدید کاملاً شکل گرفته بود.

مرحله پیش‌تولید آلبوم پوسیفیر

تا قبل از آغاز سال 2020 بیش از 80 درصد آلبوم کاملاً تولید و ضبط شده بود و فقط قسمت های کمی از آن باقی مانده بود. متن قطعات کاملاً دست مینارد جمیز بود و خودش آن را می نوشت. به گفته اعضای گروه یکی از مهم‌ترین مسائل شبکه‌های اجتماعی و اینترنت است که در آلبوم به آن اشاره شده است. چه چیزی که به گفته مینارد همانند لبه تیغ تیزی است که بین مردم جدایی انداخته است. کارینا راند عضو دیگر گروه در مصاحبه ای اختصاصی همچنین به کاربرد بی رویه توییتر اشاره کرده است. او می گوید توییتر به تنهای شخصیت و تصوری از نژاد بشر نمی‌سازد بلکه آن فقط نکات مثبت و منفی را بزرگ‌تر می‌کند.

انسان‌شناسی در ترانه‌های مینارد جیمز

مسئله اینجاست که منفی ها خوب تر به بفروش می رسند، پس نتیجه می گیریم که الگوریتم منفی بیشتری به ما می دهد و این حلقه به شکل مداوم ادامه دارد و دائماً بزرگ و بزرگ‌تر می شوند؛ اما ما درجایی قرار گرفته‌ایم که تبعات رفتاری شبکه های مجازی رو به سرعت می فهمیم. این تبعات در حال حاضر به اوج خود رسیده‌اند. ما می توانیم با ایستیم و در شعله های آتش آن غرق شویم یا اینکه کمی به عقب تر برویم.

مینارد جمیز وآثار او همیشه دید های تازه ای به افراد می دهد فقط باید به تفکرات چنین هنرمندانی توجه ویژه شود.