اخبار داغ :

بررسی آلبوم Folklore از تیلور سوئیفت

تیلور سوئیفت ستاره پاپ همه چیز را برای پاپ تمام کرد

آلبوم فولکلور در قرنطینه به یک عنصر خاص موسیقی پاپ تبدیل شد. تیلور سوئیفت در آلبوم های اخیر خود کاملاً فاصله گرفته است. از نگاهی دیگر به اتمسفریک را بیشتر نزدیک شده است تا یک دنس پاپ.

ترانه ای که تیلور را پدید جدید موزیک معرفی کرد We Are Never Ever Getting Back Together بود. آهنگی که او را در صدر 100 آهنگ برتر بیلبورد قرار داد. استفاده از فرم ها و ملودی های موزیک کانتری بهانه رسیدن او به یک موزیک پاپ بود. بی ترید یک ترانه خاص برجای گذاشته است. استفاده از گروه کر در ترانه چیزی بود که او در آلبوم فولکلور می خواست.

موزیک ویدئوهای تأثیر گذار

در پیش نمایش ویدئو با قدرت و جذابیت موسیقی های خود را اجرا می کند. این سبک از ویدئو ها از تمام سبک های موسیقی را در بر می گیرد. در حقیقت ترانه های برونگرایانه او تاثیر بیشتری روی مخاطب می گذارد که تیلور از پس این کار برای این آلبوم بر آمده است.

آلبوم کاملا آکوستیک پس از هشت سال

بعد از گذشت هشت سال او توانست یکی از بهترین ریکوردهای خود را منتشر کند. آلبوم فولکلور هشتمین آلبوم متفاوت از او آرامش است. موزیک و ریتم های نرم و لطیف با ترانه های عامه پسندانه از او این اثر بسیار تأثیر گذار تر کرده است. این آلبوم در اوایل شروع پاندمی ضبط و تنظیم شد. همکاری های از راه دور با ارون دسنر، جک آنتنوف قطعه های احساسی را به این آلبوم اضافه کرده است.

انتخاب های مناسب

این انتخاب ها ممکن است باب میل تیلور سوئیفت باشد اما او را به یک چالش نامتعارف کشانده است. آلبوم فولکلوره او با شکل های جدید به مدرن پاپ و موسیقی کانتری مدرن شبیه که با ترکیب این دو یک اثر خاص را ساخته است. نسبت به آلبوم Red از تم موسیقی ها اجتماعی بیشتر استفاده کرده است. او برای تبدیل شدن به یک ستاره پاپ به چنین تغییری احتیاج داشت.

در حقیقت این آلبوم یک پست پاپ بود که توانست به تصویر بکشد. یک آلبوم کاملاً ساده که هر شنونده ای در گوش دادن به آن خسته نخواهد شد. او با صدای قدرتمند خود طیف های صدا و تحریر ها را به زیبای ادا می کرد. البته فضای تاریک ترانه ها آنقدر نسبت به آهنگسازی آن به چشم نمی آید. استفاده مناسب از ویلون و گیتار آکوستیک و برخی ساز های بادی مثل ساکسیفون و ترکیب آن با پیانو فضایی دل انگیز را به وجود آورده است.

استفاده لباسی خاص برای کاور آلبوم

تیلور سوئیفت با پوشیدن یک ژاکت کش پشمی و قرار گرفتن در فضای مه آلود جنگل حس خاصی را به مخاطب القا می کند. ترانه Epiphany بر گرفته از همین فضا است. این آلبوم به درو از هیاهو و تبلیغات موسیقی تجاری منتشر شد و نظرات مثبتی در تمامی بخش ها به دست آورد.