اخبار داغ :

بهمنی: «هیراد» عذرخواهی کرد و حقوق شاعران را پرداخت

hirad

موسیقی پارس: به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی بهمنی، رییس شورای شعر دفتر موسیقی ارشاد درباره اتفاقات و حواشی پیش‌آمده پیرامون آهنگ‌های حمید هیراد گفت: به هر جهت ایشان اشتباه کرده و عذرخواهی هم کرده است؛ از طرفی رضایت برخی از شاعران که معترض شده بودند نیز جلب شده است. دو شاعر دیگر نیز به زودی حقوق مربوط به آثارشان را دریافت خواهند کرد تا این ماجرا خاتمه پیدا کند.

بهمنی در پاسخ به این سوال که چرا شورای شعر، هنگام صدور مجوز متوجه این موضوع نشده و جلوگیری نکرده است نیز گفت: اشعار از طریق سامانه ثبت می‌شوند و هنرمندان هم ملزم هستند تا زمان انتشار آلبوم تمام رضایت‌نامه‌های مربوط به شاعران را نیز در اختیار شورا قرار دهند. وقتی آلبوم به شورای موسیقی برای مجوز ارجاع می‌شود، تمام این موارد از جمله رضایت‌نامه رضایت‌نامه شاعران باید در پرونده باشد در غیر این صورت مجوزی صادر نمی‌شود.

رییس شورای شعر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایشان چهار قطعه دارد که هر کدام از آنها از تک بیت‌های دیگر شعرا استفاده شده؛ به ما نیز اطلاع داده شده بود و تا انجایی که من اطلاع دارم به غیر از دو مورد، تمام حق و حقوق پرداخت شده و رضایت شاعران نیز جلب شده است که البته در مورد یکی از آنها شبهاتی وجود دارد و فردی خود را صاحب بیت معرفی کرده که طی روزهای آینده بنابر صحبت‌هایی که انجام شد قرار است رضایت ایشان نیز جلب شود.

این شاعر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که با توجه به عذرخواهی هیراد و جلب رضایت شاعران، سرنوشت کمپینی که در این راستا تشکیل شده چه خواهد شد و آیا اینکه ماجرا به دادگاه کشیده خواهد شد یا خیر نیز عنوان کرد: راه‌اندازی کمپین و حمایت شاعران از آن به نظرم اتفاق خوبی بود که قطعا موجب می‌شود از این دست اتفاقات در آینده کمتر رخ دهد و من به نوبه خود از این اقدام تشکر می‌کنم. هیراد هم که عذرخواهی کرده و حق و حقوق همه شاعران را نیز پرداخت می‌کند. هم‌ اکنون دو شاعر مانده تا رضایتشان جلب شود که هیراد آز آنها هم دعوت و خواهش کرده که با قبول هزینه‌های سفر و اقامت به تهران سفر کنند تا رضایت آنها نیز جلب شود. فکر می‌کنم اگر ماجرا به دادگاه هم می‌رفت نتیجه نهایتا همین بود.

بهمنی در پایان درباره اینکه آیا از این پس حمید هیراد مشکلی برای دریافت مجوزها و ادامه فعالیت خود خواهد داشت یا خیر نیز گفت: خیر مشکلاتی برای ادامه فعالیت‌های ایشان نیست. با توجه به عذرخواهی و ادای حقوق شاعران فکر می‌کنم دیگر نیازی به پافشاری نیست. به هرجهت این جوان در ابتدای راه خود قرار دارد و اشتباهی کرده که بابت آن نیز هزینه‌های زیادی پرداخت کرده است. هرچند این نوع موسیقی مورد پسند من نیست، اما به هر جهت امروز اوضاع موسیقی از این قرار است و باید طیف مخاطبان این خواننده را نیز در نظر گرفت.