اخبار داغ :

تهیه کننده ها همه آثار موسیقایی را رصد نمی کنند

سعید علیپوریان خواننده، ترانه سرا و آهنگساز به تازگی در خصوص فعالیت های موسیقایی خود در روزگار کرونا صحبت کرده است.

علیپوریان با اشاره به انتشار آلبوم اولش در سال نود و پنج گفت: اولین آلبوم من ” آخرین نگاه ” نام دارد و از انتشار آن تا امروز تک آهنگ هایی را منتشر کردم و به دلیل شیوع کرونا کمی از فضای موسیقی دور شده بودم. در پاییز سال جاری آلبوم دومم را تکمیل کردم که ” شورشی ” نام دارد.

وی ادامه داد: مجوزهای لازم از سوی وزارت ارشاد اسلامی برای این آلبوم صادر شده است. بنا به دلایلی خود قطعه ” شورشی” از آلبوم خارج شده است اما نام آن همچنان روی آلبوم من باقی مانده. در این آلبوم دو قطعه گیلکی وجود دارد و نه کار دیگر. همکاران من در این آلبوم بهنام شهرکی، حسن فرهانی هستند. فضای کلی آلبوم فضای مثبتی است. جزئیات دیگر آلبوم نیز در زمان انتشار آلبوم به رسانه ها و مردم اعلام می شود. این را هم بگویم که قطعه ” تهران” که تیتراژ رادیو تهران بوده نیز در آلبوم هست. قطعه ای که شب عید تمام وقت من را گرفت تا سفارش رادیو تهران را در وقت مقرر انجام دهم اما هیچ دستمزدی به من پرداخت نشد!

علیپوریان با اشاره به پیچیده بودن مخاطب موسیقی و سلیقه آنها گفت: زنجیره تولید تا انتشار یا مصرف ایرادات مختلفی دارد که در آینده در مصاحبه هایم به آن خواهم پرداخت اما مسئله ای که الان می خواهم بگویم مسئله تهیه کننده ها است. من یک آلبوم تهیه کرده ام و نگران نحوه پخش و مسائل تجاری دیگر آن هستم و متاسفانه از سوی تهیه کننده ها پیشنهادهایی به من شد که اصلا قابل قبول نیست. برخی تهیه کننده ها که اصلا حواسشان به خواننده هایی نظیر من نیست. تهیه کننده ها همه آثار موسیقایی را رصد نمی کنند. بعضی از آنها منتظر هستند یک نفر کمی معروف شود بعد با آن قرارداد ببندند که قراردادها هم عجیب است.

این خواننده در پایان صحبت های خود عنوان کرد: تهیه کننده ها نگاه از بالا به پایین به خواننده ها دارند. اعلام می کنم که اگر تهیه کننده ای برای تهیه کنندگی ” شورشی ” پیش قدم شود، به بهترین شکل با او مذاکره می کنم تا از انتخاب این آلبوم پشیمان نشود و به خواسته های مالی اش هم برسد. من این آلبوم را از ترانه تا مجوز تنها مدیریت کرده ام و کمتر خواننده ای مثل من توانایی انجام کار موسیقایی دارد. این آلبوم تمام ابعاد موفقیت در اندازه خودش را دارد و کمی شانس در انتشار و بازخورد مخاطب، می تواند این آلبوم را به یکی از اتفاقات موسیقایی تبدیل کند.