اخبار داغ :

توضیحات مدیر کل دفتر موسیقی در خصوص آلبوم محسن چاوشی

محسن چاوشی

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: علی ترابی، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست رسانه ای جشنواره ی موسیقی فجر که در روز دوشنبه 22 مردادماه برگزار شد، توضیحاتی در خصوص موضوع پر حاشیه ی انتشار آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی ارائه داد. طبق صحبت های علی ترابی، روز گذشته نامه ای مبنی بر تقاضای بازبینی اشعار این آلبوم به دفتر موسیقی ارسال شد؛ درحالی که هیچ گونه موسیقی پیرامون این آلبوم به دست علی ترابی و دفتر موسیقی نرسیده است.
علی ترابی با محسن چاوشی در شرایطی دوستانه گفتگویی داشته و در این گفتگو به 3 قطعه از 5 قطعه ای که اصلاحیه خورده بود، مجوز داده شد اما دو قطعه ی دیگر هنوز نیاز به اصلاحاتی دارند که باید اقدامات لازم درباره آن انجام شود.
مدیر کل دفتر موسیقی همچنین درباره کتاب شعری که برخی از اشعار آلبوم ابراهیم در آن وجود داشته و اکنون این کتاب منتشر شده است؛ بیان داشت که انتشار این کتاب مبنی بر مجوز داشتن اشعار آن جهت استفاده در موسیقی نمی باشد و تا زمانی که در کشورمان برای تولید آلبوم و موسیقی باید مجوز دریافت شود، هنرمندان باید قوانین کشور را بپذیرند. گفتنی است برای برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی خود را اعلام کرده و سه بوستان تهران به عنوان محل برگزاری کنسرت معرفی شدند.