اخبار داغ :

حاصل یک همکاری بزرگ با هنرمند برجسته ترک

همکاری با هنرمندی برجسته

حاصل اولین همکاری «وحید تاج» و «عایشه گل جوشکن» با موسیقی «فرشاد محمدی» منتشر خواهد شد. به گزارش «ایلنا» این دو خواننده ایرانی و ترکیه‌ای در قالب یک پروژه تصویری کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و قطعاتی از ساخته‌های فرشاد محمدی را با هم خوانده‌اند. ضبط موسیقی و ویدیوی این اجرا انجام شده و قرار است به زودی منتشر شود.

 فرشاد محمدی در مورد این همکاری

فرشاد محمدی یکی از موزیسین‌هایی است که طی سال‌های گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه پژوهش موسیقی و همچنین همکاری با خوانندگان مختلف به عنوان آهنگساز و نوازنده داشته است. او در سال‌های گذشته با چند هنرمند مطرح بین‌المللی هم همکاری‌های دیگری انجام داده بود. فرشاد محمدی علاوه بر آهنگسازی، مدیریت این پروژه را هم بر عهده دارد درباره جزئیات اجرای مشترک وحید تاج و عایشه گل جوشکن به «موسیقی ما» گفت:«اجرای وحید تاج و عایشه گل جوشکن در قالب یک ویدیوی سی و پنج دقیقه‌ای ضبط شده است و در قالب مجموعه‌ای به همراه مستندی از روند تولید آثار و همچنین پشت صحنه‌های جذاب به زودی در سطح بین‌المللی منتشر می‌شود. بخشی از ضبط موسیقی در ایران و توسط نوازنده‌های برجسته کشور خودمان انجام شده است. بخش دیگری هم در ترکیه و توسط هنرمندان سرشناس ضبط شده است. در حقیقت برای ضبط پروژه تصویری وحید تاج و عایشه گل جوشکن، عوامل تولید را از ایران به ترکیه بردیم و در نهایت خروجی اثر بسیار خوب و رضایت بخش بود.»

 اجرای مشترک با هنرمند ترکی

فرشاد محمدی در ادامه اعلام کرد:«اجرای مشترک وحید تاج و عایشه گل جوشکن شامل چهار قطعه است که اشعار فارسی آن از سروده‌های مولانا و «مرضیه فروغی» است. اشعار ترکی هم توسط «کامران رسول‌زاده» سروده شده است. در قسمت موسیقی هم به نظرم اتفاق خارق العاده‌ای رخ داده است چرا که پیش از این هم کارهای فیوژن متعددی منتشر شده بود. اما در این آهنگ‌ها با تدبیر و شناخت کامل از موسیقی ایران و ترکیه سعی کردم با شناخت از نقاط قوت و ضعف، اشتراکات آنها را کنار یکدیگر قرار دهیم. اتفاقی که از سال‌ها قبل در کشورهایی مثل ترکیه و هندوستان رخ می‌دهد و با موسیقی‌های دیگر تلفیق می‌کنند. اما ساختار موسیقی ایران به گونه‌ای است که بسیاری از نوازندگان و اساتید متکی به سنت هستند و ترجیح نمی‌دهند که چنین آثاری را تولید کنند و همین باعث می‌شود که با چنین اصرارهایی فرصت‌هایی برای تعامل با موسیقی کشور از بین برود. موزیسین‌های ایرانی و ترکیه‌ای حاضر در پروژه هم از این جنس اثر تلفیقی که با شناخت از موسیقی دو کشور بوده است برایشان جذاب و قابل تأمل بود.»

فرشاد محمدی نهایتاً درباره جزئیات انتشار این آثار و نسخه تصویری آنها گفت:«با توجه به اجرای مشترک وحید تاج با عایشه گل جوشکن امکان انتشار در ایران را ندارد ویدیوی آن را در سطح بین‌المللی منتشر خواهیم کرد. اما احتمالاً یکی از آهنگ‌های این مجموعه را با تغییر مختصری برای اخذ مجوز به وزارت ارشاد ارائه و سپس در ایران منتشر کنیم.»