اخبار داغ :

«داماهی» با دستان خالو قنبر رونمایی شد

موسیقی پارس – مهدی خان محمدی: آلبوم «داماهی» توسط خالو قنبر هنرمند برجسته موسیقی جنوب ایران رونمایی شد تا این گروه نوپا همزمان با انتشار اولین آلبومش به موسیقی غنی جنوب ایران ادای دین کرده باشد.

 

 

 

اولین آلبوم گروه داماهی روز گذشته در میان حضور گسترده علاقه مندان و هنرمندان موسیقی توسط «قنبر راستگو» ملقب به خالو قنبر ، یکی از افسانه‌های زنده موسیقی نواحی ایران رونمایی شد. این رونمایی بهانه خوبی بود تا «قنبر راستگو» برای پایتخت نشینان موسیقی دوست، برنامه ای اجرا کند. اجرایی به یاد ماندنی که مورد توجه و تحسین حضار قرار گرفت.

 

 

 

آیین رونمایی آلبوم «داماهی» با اجرای «قنبر راستگو» آغاز شد. بعد از چند دقیقه تک نوازی، نوازندگان گروه داماهی روی صحنه آمده و در کنار این جفتی نواز برجسته جنوبی قرار گرفتند و او را همراهی کردند. «قنبر راستگو» به عنوان پایان بندی برنامه‌اش قطعه سنتی «محله خاموشان» را اجرا کرد. اجرای این قطعه با تشویق حاضران در شهر کتاب فرشته همراه بود.

 

 

 

در ادامه «دارا دارایی» نوازنده گیتار باس، آهنگساز و سرپرست گروه داماهی با اشاره به این که گروه بسیار خوشحال و مفتخرند که «قنبر راستگو» دعوت آن ها را پذیرفته و برای اجرا در رونمایی آلبوم داماهی به تهران آمده است، خطاب به این هنرمند گفت: خالو ممنوم که به ما افتخار دادی و با ما همکاری کردی.

 

 

 

«دارا دارایی» در ادامه به شکلی خلاصه درباره روند شکل گیری داماهی و تولید این آلبوم گفت: یک‌سال ونیم پیش من و «رضا کولغانی» و «احسان رسول‌اف» با یکدیگر دیداری داشتیم و تصمیم گرفتیم این گروه را شکل بدهیم و آلبوم تولید کنیم و با برگزاری کنسرت موسیقی‌مان را به جریان بیاندازیم. و البته یک‌سال پیش بود که «شایان فتحی» به ایران آمد که با ورود وی به ایران کارهای ضبط آلبوم را شروع کردیم. امروز این آلبوم آماده شده تا در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد. برای این آلبوم خیلی‌ها زحمت کشیدند. تیم خوب «احسان رسول‌اف» که با رفتاری حرفه‌ای همه چیز را محیا کردند تا ما با خیال راحت در این روز آلبوم را به دست شما برسانیم. اینجا باید تشکر ویژه کنم از «شایان فتحی» که زحمت زیادی چه به عنوان نوازنده و چه به عنوان کسی که میکس و مستر داماهی را انجام داده برای این آلبوم کشیده است. به نظر من «شایان فتحی» مسئولیت هایش را عالی انجام داده به همین خاطر می بینیم از لحاظ کیفیت صوتی این آلبوم بسیار خوب است.

 

 

 

دارا دارایی در ادامه گفت: قطعه «محله خاموشان» را با اجرای اصیل و واقعی آن توسط خالو قنبر شنیدید، الان قصد داریم «محله خاموشان» را به روایت خودمان برای شما اجرا کنیم.

 

 

 

در ادامه گروه داماهی بلافاصله شروع به اجرای همین قطعه کرد که با اجرای سنتی آن تفاوت داشت و رنگ و بوی امروزی به خود گرفته بود.

 

 

 

در ادامه گروه داماهی قطعه «سامبای بهار» را اجرا کرد. «رضا کولغانی» خواننده گروه پیش از اجرای این قطعه گفت: باتوجه به پروسه پیچیده تولید در ایران ما فکر می‌کردیم آلبوم برای اوایل مهر ماه آماده شود، ولی خوشحالیم که در هوای گرم تابستان این آلبوم منتشر شد و برای این اتفاق باید از «احسان رسول‌اف» تشکر کرد. البته که اگر «دارا دارایی» نبود و متحمل این همه زحمت نمی‌شد شاید آلبوم سال بعد آماده می‌شد.

 

 

 

«دارا دارایی» هم پیش از آغاز این قطعه گفت: برای شما قطعه‌ دیگری را اجرا می کنیم که این قطعه برگرفته از موسیقی شمال ایران است و همه آن را می‌شناسند. شعر این قطعه متعلق به «سیروس آرین‌پور» است و «عطاالله خرم» آهنگسازی آن را انجام داده است. از این قطعه هم ما روایت‌ خودمان را برای شما اجرا می‌کنیم.

 

 

 

بعد از اجرای «سامبای بهار» که برداشتی آزاد از ترانه مهشور «بارون بارونه» بود، «احسان رسول‌اف» روی صحنه آمد و از حضور گسترده علاقه مندان در این مراسم تشکر کرد و گفت: حضور شما به نوعی حمایت از این جنس موسیقی است و همیشه باعث دلگرمی ما است. ماجرای داماهی به زمستان سال 92 بازمی‌گردد، به جزیره هرمز و آن فضای سودایی‌اش، فرش خاکی و افسون خاص آن منطقه، ما به تدریج درگیر آن کیمیای عجیبی شدیم که در آب و ساحل جنوب است. بعد با «رضا کولغانی» و «دارا دارایی» فکر کردیم می‌شود میراثی که در خاک جنوب هست را در غالب یک گروه موسیقی سامان داد. با حضور گرم «رضا کولغانی» و «ابراهیم علوی» و با حضور پر از تجربه، دانش و صمیمت «حمزه یگانه» و «دارا دارایی» سعی کردیم آرام آرام به نتیجه‌ای برسیم که امروز به دست شما خواهد رسید. سال گذشته در برزیل تمرینی برای گروه شدن کردیم و بعد از تابستان سال گذشته ضبط آلبوم را آغاز کردیم. پس از آن حضور «شایان یاوری» با آن تکینک فوق العاده و خلاقیت عجیبش کمک خوبی به ما کرد. فکر می‌کنم آلبومی که می‌شنوید، تجربه متفاوتی در موسیقی امروز ایران باشد.

 

 

 

رسول‌اف در ادامه افزود: این آلبوم از امروز در سایت بیپ‌تونز به شکل قانونی قابل دانلود است. نکته آخر این که پنج شنبه و جمعه این هفته گروه داماهی در سالن برج آزادی روی صحنه می‌رود و چند قطعه جدید که متعلق به آلبوم بعدی گروه است هم در این کنسرت اجرا می‌شود.

 

 

 

تهیه کننده آلبوم داماهی در ادامه از خالو قنبر دعوت کرد تا از آلبوم رونمایی کند. «قنبر راستگو» هم پرده از روی تابلویی که طرح آلبوم داماهی بود کنار زد و این گونه آیین رونمایی آلبوم انجام شد.

 

 

 

در ادامه جشن امضا آلبوم داماهی باحضور اعضای گروه در شهر کتاب فرشته انجام شد.

 

 

 

هنرمندان بسیاری در این مراسم حضور داشتند که از جمله آن ها می‌توان به «اشکان خطیبی»، «سروش صحت»، «علی شکرانی»، «میلاد درخشانی»، «پدرام درخشانی»، «پیتر سلیمانی‌پور»، اعضای گروه بمرانی، «سردار سرمست»، «کسرا ابراهیمی»، «آرش پاکزاد»، «کامران حیدری»، «فرشاد فزونی» و «سیاوش امامی» اشاره کرد.

 

منبع: اختصاصی از موسیقی پارس