اخبار داغ :

رسانه ملی این بار صدای مهدی یراحی را سانسور کرد!

مهدی یراحی

موسیقی پارس: پخش فیلم های سینمایی از صدا و سیما در ایام نوروز با سانسورهایی رو به رو شده بود که از جمله آن ها می توان به فیلم های «سارا و آیدا»، «برادرم خسرو»، «خوب بد جلف» و… اشاره داشت.
اما تازه ترین سانسور سیما مربوط به تیتراژ فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» است که در آن صدای مهدی یراحی حذف و یک موسیقی انتخابی جایگزین آن شد. این اتفاق در حالی رخ داد که یراحی در برنامه سال تحویل شبکه دو همین ترانه را اجرا کرده بود.

محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده فیلم سینمایی “بیست و یک روز بعد” در این خصوص یادداشتی را در صفحه مجازی خود منتشر کرده است که به این شرح می باشد:
«امروز فیلم سینمایی #بیست_و_یک_روز_بعد برای بار دوم از تلویزیون پخش شد و در کمال تعجب موسیقی تیتراژ فیلم حذف شده و روی تیتراژ انتهایی موسیقی دیگری پخش شد. سوال این است که واقعاً چرا قواعد پخش در صداوسیما تبدیل به چنین پدیده‌‌ی غریبی شده است؟

پدیده‌ی غریبی‌ست خصوصا وقتی بدانید موسیقی فیلم همین چند روز پیش در ظهر روز تحویل سال در برنامه‌ای تلویزیونی با حضور مهدی یراحی پخش و بطور زنده اجرا شده است. ولی عصر همان روز در شبکه‌ امید همین موسیقی، از تیتراژ حذف شده است.

وقتی هیچ قاعده‌ای در این زمینه در صداوسیما وجود ندارد و همه چیز تابع سلیقه‌ی آدم‌های بعضاً نه چندان کارشناس هست، نتیجه این می‌شود. یک چنین بلبشو و چنین وضع غیر اصولی‌ای هست که باعث می‌شود صداوسیما نه بتواند از چارچوب‌هایی که دارد در پخش رعایت می‌کند، از خودش با اقتدار دفاع کند و نه از تصمیم‌هایش در مواقعی که تصمیم می‌گیرد قاعده و ممنوعیتی را آزاد کند.»
وی در بخشی از پی نوشت یادداشت خود بیان داشت:
« شخصاً قطعه‌ی #بیست_و_یک_روز_بعد را بسیار دوست دارم و عدم پخش آن برایم اتفاق غم‌انگیزی بود. خصوصا که بسیاری #بیست_و_یک_روز_بعد را از طریق این اثر برادر خوبم مهدی یراحی شناختند.»