اخبار داغ :

روایت شجاعانه و متفاوت محسن چاوشی از درد خرمشهر

محسن چاوشی

موسیقی پارس_فاطمه فرج الله زاده: بار دیگر محسن چاوشی درد درون و دغدغه فکری ارزشمند خود را با انتشار اثری ماندگار فریاد زد.
نگاه متفاوت او به رسالت موسیقی و موضوعات اجتماعی و پرداخت هوشمندانه وی باعث شده تا طیف گسترده ای از مردم، مخاطب آثارش باشند.
در سالروز آزادی خرمشهر، چاوشی با انتشار قطعه «خوزستان»، به شکلی منحصر به فرد و هوشمندانه از دغدغه های خود و مردم گفت.
درک لحن چاوشی، در کنار ترانه حسین صفا که اثری متفاوت را سرود؛ هر مخاطبی را به تفکر و تامل عمیق وا می دارد و ذهن را به ترسیم موقعیت ها و شرایط موجود دعوت می کند.
«خوزستان» در کنار ترانه ای که بند بند موجودیتش را با تکرار تاکید می کند و فراز و فرود صدایی که از درون قلب مردم بر می خیزد؛ با نوای خاطره انگیز «ممد نبودی ببینی…» آغاز می شود تا از همان ابتدا ما را به یاد رشادت های مردم ایران و به طور ویژه مردم خرمشهر بیاندازد.
تاکنون آثاری همچون بچه های اهواز، بازار خرمشهر، نخل های بی سر و..‌. تولید شده است که هر کدام به درد مردم پرداخته اند. چاوشی و برخی هنرمندان بارها به مخاطبان یادآوری کرده اند که موسیقی یک ارزش است و وقتی از دل برآید، لاجرم بر دل می نشیند و امروز در کنار موسیقی هایی که کارشناسان و مردم به آن نقدهای تندی دارند؛ چنین آثار ارزشمندی نیز تولید می شود تا یک بار دیگر رسالت موسیقی را یادآور شوند.
چاوشی با انتشار قطعه «خوزستان» که با ترانه ای جذاب و متفاوت از حسین صفا همراه است، شجاعانه رسالت هنری خود را همچون گذشته انجام داد تا درد و سکوت خرمشهر در هنر، موسیقی و صدای وی شنیده شود.