اخبار داغ :

شصت و یکمین دوره از مراسم گرمی در لس آنجلس برگزار می شود

جایزه گرمی

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: روز دهم فوریه، شهر لس آنجلس میزبان برگزاری شصت و یکمین دوره از مراسم گرمی در سالن استیپلز سنتر خواهد بود. جایزه ی گرمی که هم سطح با اسکار در دنیای سینما و جوایز امی در دنیای تلویزیون قلمداد می گردد، جایزه ای افتخاری است و به هنرمندانی اهدا می شود که دارای دستاورد های برجسته ای در صنعت موسیقی زبان انگلیسی می باشند.

در چند دوره ی اخیر مراسم گرمی از برندگان جوایز این مراسم انتقاداتی صورت گرفته بود که این انتقادات باعث شده تا تصمیمات تازه ای برای دوره ی جدید توسط برگزارکنندگان این مراسم گرفته شود. 900 داور به جمع داوران قبلی گرمی اضافه خواهند شد تا به اعتبار جوایزی که اهدا می کنند، افزوده شود.

همچنین در دوره ی جدید مراسم گرمی شاهد تغییرات جدیدی خواهیم بود تا این مراسم بتواند بینندگان از دست رفته ی خود را بازگرداند. از سال 2012 که میزان بینندگان مراسم گرمی به 40 میلیون نفر می رسید تا کنون با کاهش چشم گیر 21 میلیونی مواجه شده است.

نامزد هایی نهایی شصت و یکمین مراسم گرمی روز 5 دسامبر اعلام می شود اما از حالا مجلات و نشریه ها گمانه زنی در خصوص نامزدها و برندگان جوایز امسال را آغاز کرده اند.

مجله ی بیلبورد هنرمندانی همچون دریک، کاردی بی، تیلور سویفت، آریانا گرانده، بیانسه و جی زی را نامزد های نهایی جایزه ی گرمی می داند اما از نظر نشریه ی ورایتی هنرمندانی همچون لیدی گاگا، خالید، پست مالون، دوا لیپا، بی بی رکسانا و کندریک لامار نیز ممکن است شانس نامزد شدن را نیز داشته باشند.

نشریه ی ورایتی چندین آلبوم که شانس زیادی برای دریافت جایزه ی بهترین آلبوم سال دارند را معرفی کرده است. آلبوم عقرب با صدای دریک، اعتبار با صدای تیلور سوئیفت، تعرض به حریم شخصی با صدای کاردی بی، ساعت طلایی با صدای کیسی ماسگریوز، هیجان لحظه ای با صدای سم اسمیت، آلبوم موسیقی متن فیلم پلنگ سیاه و آلبوم موسیقی متن فیلم برترین شومن از نظر این نشریه می توانند نامزد دریافت جایزه باشند.

همچنین این نشریه قطعاتی همچون ضعیف از لیدی گاگا و بردلی کوپر، ظریف از تیلور سوئیفت، تکیلا از دن و شی، خوی برای چی از دریک، راک استار از پست مالون و اشکی برای گریه کردن نمانده از آریانا گرنده را نامزد کسب جایزه ی بهترین تک آهنگ سال معرفی کرده است.

هنرمندانی همچون کاردی بی، کندریک لمار، الا می، بی بی رکسانا، کالوین هریس و دوا لیپا شانس زیادی در کسب جایزه ی بهترین ضبط سال دارند و می توانند این جایزه را از آن خود کنند. در بخش بهترین آرتیست جدید سال نیز هنرمندان جوانی همچون دوا لیا، کین براون، بیلی ایلیش، جورجا اسمیت و جویس ورلد می توانند نامزد دریافت این جایزه باشند.

کوئینسی جویز، آهنگساز و تهیه کننده ی مطرح آمریکایی، رکورددار دریافت جایزه ی گرمی بوده و تاکنون 79 بار نامزد شده و 27 بار موفق به کسب دریافت این جایزه ی ارزشمند شده است. الیسون کراوس، استیوی واندر، بیانسه، جی زی، کانیه وست و امینم از دیگر هنرمندانی هستند که تعداد دفات بسیاری توانستند جایزه ی گرمی را از آن خود کنند.