اخبار داغ :

علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد شد

موسیقی پارس: به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، با حکم سید عباس صالحی، علی ترابی مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد شد و به عنوان نهمین مدیر این مجموعه مدیرت متولی اصلی موسیقی کشور را بر عهده گرفت.

علی ترابی پیش از این در سال 89، به عنوان سرپرست دفتر موسیقی 15 ماه مدیریت این نهاد را بر عهده داشته است. مدیر اجرایی چند دوره جشنواره موسیقی جوان، مدیر اجرایی و رییس چند دوره جشنواره موسیقی فجر، رئیس هفتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، مدیریت انجمن موسیقی ایران نیز از دیگر سوابق مدیر جدید دفتر موسیقی وزارت ارشاد است.

به نظر می رسد حضور ترابی در جشنواره موسیقی جوان که علی رغم برخی ضعف ها توانسته به اتفاقی تاثیرگذار در جریان موسیقی ایران بدل شود و همینطور گردهم آوردن اساتیدی از تمام طیف های موسیقی ایران در این رویداد، در انتخابش به عنوان رییس دفتر موسیقی تاثیر گذار بوده باشد.

ضمن اینکه طی روزهای گذشته 175 تن از اهالی موسیقی طی نامه ای به وزیر ارشاد از علی ترابی حمایت کردند و از صالحی خواستند تا او را بر مسند مدیریت دفتر موسیقی بنشاند. حسین علیزاده پیشکسوت موسیقی ایران نیز طی نامه ای به وزیر ارشاد آشکارا حمایت خود از ترابی را بیان کرد و خواستار آمدن او در دفتر موسیقی شد.

به گزارش فارس، طالبی فروردین سال 95 با حکم علی جنتی و بنا به پیشنهاد معاون امور هنری (علی مرادخانی) به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی انتخاب شده بود؛ هنوز مشخص نیست که سمت بعدی طالبی در وزارت ارشاد چه خواهد بود.

علی ترابی پس از علی مرادخانی، محمد حسین همافر، محمد حسین احمدی، محمد علی خبری، سید محمد میرزمانی، علیرضا پاشایی، پیروز ارجمند و فرزاد طالبی، نهمین مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.