اخبار داغ :

قطعه موسیقی “دستِ نیکی” به یاد توران میرهادی منتشر شد

موسیقی پارس: قطعه تصویری «دست نیکی» به نغمه‌پردازی و نوازندگی امیرحسین رئوفی با شعری از حکیم ابوالقاسم فردوسی و با هم‌آواییِ جمعی از دختران مقطع دبستان، توسط نشر موسیقی «درنگ» منتشر شد و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

«دست نیکی» یکی از آفرینش‌های اخیر امیرحسین رئوفی در حیطهٔ موسیقی کودک با محوریت موسیقی ایرانی است که در دی‌ماه ۱۳۹۷ بصورت زنده اجرا و ضبط شده‌است.

مؤلّف اثر در این‌باره می‌نویسد: «در اهمیّت و جایگاه آموزش موسیقی ریشه‌دار و مناسب برای کودکان و نوجوانان در مدارس، همین بس که استاد علی‌نقی وزیری در میان انبوهی از کاستی‌هایِ موسیقایی آن روزگار، قریب هشتاد‌وهشت سال پیش، به این حوزه ورودی مُجدّانه‌ داشته و سرودهایی از پندهای فردوسی و سعدی برای مدارس تصنیف و منتشر کرده‌است. حال، ما آمدگانِ پس از او در این کرانهٔ زمان، خود بخوانیم حدیث مفصّل از این مُجمل…
روزگاری کودکان این مرز و بوم در مدارس‌شان با موسیقی وزیری، شعر فردوسی و سعدی می‌خواندند امّا هَزار امروز هم‌آواز زاغ است و گل از بی‌رونقی‌ها خار باغ!
و چه حکیمانه گفت توران میرهادی که:
«فرهنگ این سرزمین به بچه‌ها منتقل نمی‌شود، یعنی ما گنجینه‌های بزرگ اندیشه و دانش این سرزمین را نمی‌شناسیم و چون این شناخت نیست و در کتب درسی هم آن را به بچه‌ها ارائه نمی‌دهند، خلأای بوجود می‌آید و این خلأ با چیزی پُر می‌شود که نباید…»
باری این قطعه با اندک بضاعت مؤلفش و با شور و شوق و نگاهِ پُرامیدِ دختران آینده‌ساز این سرزمین، پیش‌کشی است به ساحت بانو توران میرهادی، مادر ادبیات کودکان و نوجوانان ایران و بنیان‌گذار فرهنگ‌نامهٔ کودکان و نوجوانان ایران، به پاس وقف عمر گران‌مایه‌اش برای رشد و بالندگی کودکان این سرزمین».

شایان ذکر است امیرحسین رئوفی نوازندۀ سنتور، آهنگساز و مدرّس دانشکدۀ موسیقی دانشگاه هنر تهران و دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است که پیش‌تر از وی هشت اثر به نام های شور پرواز، یاد، بداهه‌نوازی ابوعطا، چشم‌هایش، هورآسای، بی تو، دشتی و نی‌نوا (کنسرت گروه سنتورنوازان تآی) منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است‌.

https://aparat.com/v/eNAU8

دانلودموزیک ویدیو قطعه «دست نیکی»