اخبار داغ :

قیمت روز خودرو در بازار تا 400 میلیون

بازار خرید و فروش خودرو در کشور ما به بازاری لحظه‌ای تبدیل شده است. خیلی بعید به نظر نمی‌رسد که بنگاه‌های معاملات خودرو مثل طلافروشی‌ها تابلویی روی دیوار نصب کنند و قیمت روز خودرو را از اینترنت دریافت کنند. به همین دلیل آشنایی با یک مرجع معتبر برای اطلاع از قیمت روز خودرو در بازار می‌تواند تا حدود زیادی شما را از گیر افتادن در دام کلاه‌برداران نجات دهد. اگر حدود 400 میلیون تومان پول دارید و تصمیم به خرید یک خودروی چینی گرفته‌اید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. همچنین با خواندن این مقاله می‌توانید با یکی از معتبرترین مراجع اعلام قیمت روز خودرو در بازار نیز آشنا شوید.

هاوال ام 4 مدل 2015

هاوال ام 4 یک شاسی‌بلند کامپکت است که توسط شرکت گریت وال تولید شده است. این خودرو از موتوری 1.5 لیتری استفاده می‌کند که قادر به تولید قدرت 108 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر است. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلوی این خودرو بر عهده یک گیربکس 5 سرعته دستی است.

اما مسئله اصلی اینجاست که آیا پرداخت 295 میلیون تومان برای خرید هاوال ام 4 مدل 2015 به‌صرفه است؟ اگر از دور به این خودرو نگاه کنیم، طراحی لوکس و شیک آن شما را راضی به پرداخت قیمت می‌کند. اما پیش از آنکه چک بکشید بهتر است نگاهی به داخل خودرو هم بیندازید. کابین خودرو برای سرنشینان قدبلند چندان راحت نبوده و سر و پاهای آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. به‌علاوه استفاده از پلاستیک خشک در ساخت کابین کمی توی ذوق خریدار میزند. هاوال ام 4 دارای هندلینگ مناسبی نیست و در سرعت‌های بالا و جاده‌های ناهموار شما را با مشکل موجه می‌کند.

X22 مدل 96 دنده دستی

X22 را شاید بتوان معروف‌ترین کراس‌اوور چینی حاضر در بازار ایران دانست. نبود تنوع در این بازار و امکانات مناسب این خودرو باعث شده است که X22 در میان خریداران ایرانی محبوب و پرطرفدار باشد. در کاپوت این خودرو یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر در حال فعالیت است که قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن متر را برای آن فراهم می‌کند. قدرت و گشتاور این موتور به کمک یک گیربکس 5 سرعته دستی X22 را در مدت 12.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 می‌رساند. همچنین به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی با این خودرو نیاز به 5.9 لیتر سوخت دارید.

قیمت روز خودرو X22 مدل 96 دنده دستی در بازار دست دوم بسته به امکانات رفاهی و سلامت خودرو از 312 میلیون شروع شده و به 404 میلیون تومان ختم می‌شود. این کراس‌اوور کم‌مصرف شهری دارای ظاهری زیبا و کابینی جذاب بوده و امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی را برای شما فراهم می‌کند. به‌علاوه خدمات پس از فروش مناسب مدیران خودرو بخش زیادی از خریداران را به سوی خرید آن می‌کشاند. هرچند بازار دست دوم پررونق سبب می‌شود که خریداران زیادی راضی به پرداخت حدود 300 میلیون تومان برای این خودرو شوند، اما باید بدانید X22 دارای فنربندی خشک و کابین کوچکی است.

جک j4 مدل 97

جک j4 یک سدان مونتاژ کرمان موتور است که از موتوری 1.5 لیتری استفاده می‌کند. قدرت و گشتاور تولیدی این موتور به ترتیب برابر با 105 اسب بخار و 146 نیوتن متر است که توسط گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. قیمت روز خودرو جک j4 مدل 97، 370 میلیون تومان اعلام شده است. جک j4 دارای ظاهری لوکس و کابینی زیباست. همچنین عایق‌بندی مناسب کابین، ضربه‌گیری خوب در ناهمواری‌های جاده، فرمان‌پذیری لذت‌بخش و ایمنی قابل‌قبول از مزیت‌های خرید این خودرو است.

در مقابل این مزیت‌ها باید گفت برای ساخت کابین جک j4 از مواد چندان باکیفیتی استفاده نشده است. قدرت موتور برای حرکت با سرعت‌های بالا مناسب نیست و امکانات ایمنی آن چندان مناسب نیست؛ اما مزیت‌های ذکر شده در کنار امکانات رفاهی کافی باعث شده است که خریداران نسبت به پرداخت 370 میلیون تومان برای خرید جک J4 مدل 97 چندان شکایتی نداشته باشند.

اطلاع از قیمت روز خودرو در بازار ایران برای خریداران یک امر بسیار حیاتی است؛ چرا که آن‌ها قصد دارند بهترین خودرو را متناسب با بودجه خود خریداری کنند. از آنجایی که بازار فروش خودروهای چینی پس از افت کیفیت خودروهای داخلی رونق گرفت، در آشفته‌بازار فعلی، قیمت این خودروها نیز رو به افزایش است. هرچند تا همین چند ماه پیش‌پرداخت 300 میلیون تومان برای یک خودروی چینی کمی نامعقول به نظر می‌رسید، امروز می‌توان این خودروها را یکی از باکیفیت‌ترین خودروها در این ردیف قیمتی دانست.

منبع: سایت ویستا