اخبار داغ :

مراسم جوایز گرمی 2019 برگزار شد

جوایز گرمی

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: مراسم اهدای جوایز گرمی 2019 صبح روز دوشنبه 22 بهمن ماه در شهر لس آنجلس برگزار شد و سالن استیپلز سنتر میزبان مهمانان این مراسم بود.

کیسی ماسگریوز با آلبوم «زمان طلایی» توانست رقبای سرشناسی همچون کاردی بی، دریک و پست مالون را کنار زده و جایزه بهترین آلبوم سال را از آن خود کند. آلبوم «زمان طلایی» علاوه بر دریافت جایزه گرمی، موفق به دریافت جایزه بهترین آلبوم کانتری نیز شده است.

دو جایزه بهترین تک آهنگ و بهترین ضبط سال از میان نامزد های این جایزه به قطعه «اینجا آمریکاست» با صدای چایلدیش گامبینو تعلق گرفت. دیگر نامزد های این بخش از جوایز قطعه مشترک لیدی گاگا و بردلی کوپر با نام «سطحی» و همچنین تک آهنگ «طرح خداوند» اثری از دریک بودند.

طبق پیش بینی ها دوا لیپا جایزه بهترین هنرمند سال را دریافت کرد. وی همچنین موفق به دریافت جایزه بهترین قطعه دنس و الکترونیک سال برای اجرای قطعه «برق» نیز شد.

جایزه بهترین اجرای تک نفره پاپ به لیدی گاگا برای اجرای قطعه «جوآن» رسید. همچنین لیدی گاگا با همراهی بردلی کوپر برای اجرای قطعه «سطحی» توانست جایزه بهترین اجرای دو نفره پاپ و بهترین موسیقی رسانه های تصویری را کسب کند.

آریانا گرانده برنده جایزه گرمی بهترین آلبوم با کلام پاپ شد. وی همچنین قرار بود تا در این مراسم اجرایی نیز حضور داشته باشد اما آکادمی به او اجازه اجرای آهنگ انتخابی اش را نداد‌ و به همین دلیل این خواننده در مراسم حاضر نشد.

جایزه بهترین اجرای راک برای اجرای قطعه «وقتی آدم بد کار خوب می کند» به کریس کرنل فقید رسید که این خواننده در سال 2017 خودکشی کرد و از دنیا رفت. همچنین دیگر جوایز بخش موسیقی راک به گروه «های آن فایر» برای بهترین اجرای متال، اثر مشترک جک آنتونوف و سنت وینسنت برای بهترین آهنگ راک و گروه آمریکایی گرتا ون فلیک برای بهترین آلبوم راک به نام «از آتش سوزی» تعلق گرفت.

کاردی بی با آلبوم « تعرض به حریم شخصی» توانست جایزه بهترین آلبوم رپ سال را کسب کند. همچنین جایزه بهترین آهنگ رپ به دریک برای قطعه «طرح خداوند» رسید. گروه اچ.ای.آر نیز جایزه بهترین آلبوم آر.اند.بی را از آن خود کردند.

جایزه بهترین موزیک ویدئو سال را چایلدیش گامبینو برای اثر «اینجا آمریکاست » دریافت کرد و جایزه بهترین موسیقی متن نیز به فیلم «برترین شومن» اهدا شد.

در پایان مراسم گروه ماه افیون (opium Moon) جایزه بهترین آلبوم «نیو ایج» را دریافت کرد که حمید سعیدی سنتورنواز ایرانی ساکن آمریکا در این گروه فعالیت می کند و یکی از اعضای این گروه به شمار می رود.

در مراسم گرمی 2019 هنرمندانی همچون جنیفر لوپز، پست مالون، کاردی بی، لیدی گاگا، برندی کارلایل، سنت وینسنت، کیسی ماسگریوز، کامیلا کابیو و شاون مندز به اجرای قطعات خود پرداختند.