اخبار داغ :

مروری بر زندگی هنری مرحوم ناصر چشم آذر

مراسم نکوداشت ناصر چشم آذر

موسیقی پارس_کیمیا پوراحمد: ناصر چشم آذر متولد ۱۰ دی ۱۳۲۹ در شهر اردبیل بود. او در روز ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ به دلیل سکته قلبی چشم از جهان گشود.

ناصر چشم آذر، نوازنده و آهنگساز، حدود ۵۰ سال در عرصه ی موسیقی فعالیت داشت. قطعات ساخته شده توسط او، عموما در سبک های «پاپ» یا «نیو ایج» بودند.

ساز تخصصی چشم آذر آکاردئون بود اما وی به نوازندگی ساز های «پیانو» و «سینث سایزر» هم تسلط داشت.

از جمله آلبوم های منتشر شده از این آهنگساز بزرگ ایرانی می توان به «خواهران غریب»، «شب های تهران»، «طلوع عشق»، «باران عشق» و… اشاره کرد که «باران عسق» یکی از محبوب ترین آن ها بود.

علاوه بر آن چشم آذر توانایی ویژه ای در زمینه ی ساخت موسیقی فیلم داشت که از جمله محبوب ترین آن ها، فیلم های «هامون»، «شمعی در باد»، «گیس بریده»، «سوپر استار»، «سارای»، «خواهران غریب»، «برگ برنده» و… و همچنین مجموعه ی «قصه های مجید» بود که خاطرات خوبی را در ذهن بینندگان این فیلم ها به جا گذاشته است.

همچنین ناصر چشم آذر موفق به دریافت جوایز بسیاری در زمینه ی موسیقی شد که «سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن دوازدهمین جشنواره فیلم فجر» برای فیلم های «بلندی های صفر» و «چشم شیطان»، «سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن بیستمین جشنواره فیلم فجر» و «بهترین موسیقی فیلم هفتمین جشن خانه سینما» برای فیلم «قارچ سمی»، «بهترین موسیقی فیلم جشنواره فیلم مالزی» برای فیلم «خواهران غریب» و… از جمله این جوایز هستند.

گفتنی است ناصر چشم آذر برای آخرین بار در اسفند ماه ۱۳۹۶ همراه با ارکستر بزرگ «ایستگاه» به روی صحنه رفت.