اخبار داغ :

موسسه ناکسوس آثار علی رهبری را منتشر می کند

علی رهبری

موسیقی پارس_شبنم فتاحی: علی رهبری موسیقیدان و رهبر ارکستر ایرانی، یکی از مطرح ترین چهره های موسیقی کشورمان می باشد که بیش از 120 ارکستر را رهبری و حدود 250 آلبوم موسیقی کلاسیک جهانی را با مهم ترین ارکستر های دنیا ضبط کرده است. این هنرمند سرشناس مدیریت هنری ارکستر های سمفونیک شهرهایی همچون بروکسل، پراگ، مالاگا، زاگراب و تهران را نیز در کارنامه خود دارد.
موسسه بین المللی ناکسوس به تازگی 8 اثر علی رهبری را در قالب پوئم سمفونی با نام “مادرم ایران” برای انتشار جهانی بر عهده گرفته و وارد بازار های بیم المللی خواهد کرد.
همچنین این موسسه قصد دارد تا همکاری خود را با این هنرمند توسعه داده و تقاضا کرده پوئم سمفونی “بیروت” اثر علی رهبری را نیز منتشر کند. گروه فلوتیست های وین که یکی از معروف ترین گروه های بین المللی فلوت می باشد، این قطعه را در کشور هایی همچون هندوستان، کره جنوبی، آلمان، اتریش، انگلیس، مکزیک، سوئیس، مجارستان و اسپانیا اجرا کرده و حدود سی سال پیش نیز برای اولین بار توسط موسسه ای به نام “کخ اینترناشنال” که یک موسسه بین المللی نشر موزیک است، ضبط کرد.
این اثر در سال 1364 در شهر وین کشور اتریش، تحت تاثیر جنگ های داخلی لبنان برای 10 نوازنده فلوت نوشته شده و دارای 5 تابلو است. این تابلوها عبارت اند از: “زیبائی شهر بیروت”، “ورود تانک ها و قتل عائم”، “بیچارگیو ناامیدی”، “عروسی” و “مناجات برای رفتگان”.
گروه فلوتیست های وین در روز یکشنبه 20 آبان ماه 1397 در همین شهر، ضبط تازه این پوئم سمفونی را انجام خواهد داد. همچنین آثار دیگر وی با نام های “خون ایرانی” و “کنسرتوبرای تار و ارکستر سمفونیک” به زودی در شهر وین ضبط می شود.