اخبار داغ :

«ميلاد درخشانى» از انتشار سه آلبوم جديد در سال آينده خبر داد

موسيقى پارس: نشست خبری کنسرت اسفندماه میلاد درخشانی ظهر امروز سه‌شنبه 10 اسفندماه سال جاری در تالار وحدت با حضور وی ، «مهدى خان محمدى» و اهالى رسانه برگزار شد.
«ميلاد درخشانى» در اين نشست عنوان كرد : «این اجرا طبق روال گذشته در دو بخش با کلام و بی‌کلام برگزار می‌شود و تقریباً شبیه به همان اجرایمان در جشنواره موسیقی فجر است که آخرین اجرای آلبوم «اشارات نظر» نیز محسوب می‌شود و سال آینده آلبوم و اجراهای جدید را خواهیم داشت.»
وى با اشاره به اینکه تغییراتی در ترکیب ارکستر خود داشته است، درباره قطعات اجرایی کنسرت گفت: «تصمیم داریم قطعاتی از آثار با کلام آلبوم «اشارات نظر» و یک یا چند قطعه از آلبوم جدید را اجرا کنیم. به‌طورکلی ۱۶ قطعه را برای این کنسرت در نظر گرفته‌ایم که اجرای آن‌ها به حس و حال مخاطب بستگی دارد، زیرا تجربه نشان داده روی صحنه بهتر می‌توانم حال مخاطب را ببینم. به همین دلیل، وقتی روی سن می‌رویم، تصمیم می‌گیرم قطعه‌ای اجرا شود یا خیر! در بعضی اجراها اتفاق افتاده قطعه‌ای را اجرا نکردم چون احساس کردم، قطعه ارتباط برقرار نمی‌کند.»
درخشانى پیش از توضیح درباره دلیل تغییر در ارکستر خود، «پدرام درخشانى» (نوازنده سنتور)، «رضا تاجبخش» (نوازنده بیس)، «ژوبين كلهر» (نوازنده کمانچه)، «مصطفى شعبانى» (نوازنده کلارینت و ساکسیفون)، «صالح كيوان» (نوازنده درامز)، «اميرعلى رحمانى» (نوازنده پرکاشن) و «محمد شريعت» (نوازنده کیبورد) اعضای ارکسترش را معرفی کرد و گفت: « «رضا تاجبخش» بااینکه نوازنده پیانو است در این اجرا ساز بیس می‌نوازد و پس از همکاری من در آلبوم با ایشان، این نخستین اجرای صحنه‌ای ما با یکدیگر است.»
وى افزود : «اصولاً در ایران به دلایل گوناگونی نمی‌توان به‌صورت حرفه‌ای گروه ثابتی داشت. زیرا یک نوازنده به دلایل اقتصادی یا کاری در چهار گروه دیگر ساز می‌زند که از اصول حرفه‌ای دنیا جدا است. به‌طورکلی در ایران نمی‌توان اعضای گروهی را یک سال در کنار یکدیگر نگه داشت. من نتوانستم از یک اجرا تا اجرای بعدی، عده‌ای را کنار هم نگه‌دارم. متأسفانه این مشکلات در موسیقی، به‌خصوص موسیقی پاپ وجود دارد و من تلاش می‌کنم باکسانی کارکنم که دغدغه هنری و موسیقایی بیشتری داشته باشند، زیرا نوع کار من به‌گونه‌ای نیست که با دو الی سه جلسه تمرین، انجام شود و زمان می‌برد تا حسی که می‌خواهم، در کار درآید.»
درخشانی درباره انتخاب تالار وحدت گفت: «تالار وحدت، سالنی است که داریم و هرکسی می‌تواند با درجه کیفی مناسب در آن و یا هر سالن دیگری اجرا کند. تصمیم من برای اجرا در تالار وحدت، تصمیم عجیبی نیست و حتماً لازمه اجرا در این سالن را داشته‌ایم.»
وی در توضیح آلبوم جدیدش گفت: «در حال کار روی آلبوم جدید هستیم و هم‌زمان با تمرینات و اجراها، ضبط آن را انجام می‌دهیم که دارای 12 قطعه با کلام از اشعار شعرای معاصر چون «حسين منزوى» ، «مهدى اخوان ثالث» ، «محمدعلى بهمنى» ، «سهيل حسينى» و «خيام» است و یک کار مشترکی با «كيان پورتراب» دارم و آهنگسازی و تنظیم تمامی قطعات آلبوم را شخصاً بر عهده داشتم.»
اين هنرمند در پایان خاطرنشان كرد : با «مصباح قمصرى» یک آلبوم سه نوازی بم‌کمان، تار و سازهای کوبه‌ای داریم که سال آینده منتشر می‌شود. همچنین نوروز نیز ضبط یک آلبوم بی‌کلام 8 قطعه‌ای را با محوریت ساز عود شروع خواهیم کرد.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”1347″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”300″ thumbnail_height=”199″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”90″ number_of_columns=”2″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]