اخبار داغ :

نگاهی به آلبوم امگا از گروه Epica

سمفونیک متال یک اجرای واقعی

سمفونیک متال هرگز ژانری نبوده که قطعات را ناتمام برجای بگذارد. از عشق به تنظیم ارکسترال، سبک های مختلف آهنگسازی همه چیز را به جز یک قطعه بزرگ نشان نمی دهد. تمام دوستداران متال خشم و احساس در کنار هم قرار می دهند. گروه Epica یکی از مشهور ترین گروه های این سبک است و بدون وقفه پیش می رود.

بررسی ترانه های آلبوم امگا

آلبوم امگا با پیش درآمد سازهای سمفونیک منظم شروع می‌شود، به آرامی با استفاده از گیتار و و فلوت به ترانه Abyss of Time می‌رسیم. ترانه Abyss of Time به عنوان تک آهنگ اصلی آلبوم امگا مطابق انتظار پیش می‌رود؛ اما هنوز شگفتی های زیادی وجود دارد. استفاده از آواز های اپرایی که به اوج خود می رسند. صدای لطیف و پر از احساس سیمون سایمونز با صدای بک لاین مارک یانسن با هم آمیخته می شود. تمامی عناصر موسیقی سمفونیک با ترکیب ریف های در لایه لایه های این آلبوم جای گرفته است.

در ادامه به ترانه برجسته The Skeleton Key می رسیم. تمپو ها، ریتم ها و به یکباره آرام می شوند اما قدرت زیادی در ظاهر نشان می دهد. همه چیز در ترانه به یک هوای مه آلود تبدیل شده است. آواز خواننده با گروه کر کودکان ترکیب می شوند کاری که در هیچ یک آثار این گروه انجام نشده بود.

فرم نمونه های قبلی

این ترانه تا حدودت زیادی به آهنگ های قبلی Epica شبیه است. استفاده از تمامی عناصر موسیقی متال و سمفونیک با هم شکل یکپارچه ای به این آلبوم داده است. با این حال ترانه های Seal of Solomon and Code of Life bring in Eastern مثل گذشته مخاطب را جذب نمی کند. استفاده از موسیقی ارکسترال داستان را به زیبایی روایت می کند. استفاده از خشونت علیه طبیعت و عواقب آن در ترانه ها موج می زند. این پیام واضح برای مخاطبان آلبوم امگا اپیکا است. حماسه به اوج خود خواهد رسید.

محصور اصلی آلبوم

باید گفت که محور اصلی آلبوم رویدادهای جهان ماورا است. این سفر سیزده و نیم دقیقه به طول می کشد. گروه Epica سه عنوان پایانی برای پادشاهی بهشت و یادبود گذشتگان با استفاده از طبیعت به تصویر کشیده است. استفاده جسورانه از موزیک کر در لایه های موسیقی به تدریج به اوج می رسند. استفاده متنوع از گیتار های الکتریک و لید با ریف های کنترباس با ریتم کیبورد لایه های بی پایانی را می سازند. تمام آهنگ ها از سولو های گیتار بهره برده اند. در برخی از ترانه ها صدای گیتار لید با صدای خواننده همزمان می شوند و ضرب آهنگی را تلنگر گونه به مخاطب می زنند.

مقایسه با آلبوم های گذشته

در ترانه های آلبوم های گذشته مثل Quantum Enigma and The Holographic Principle اغلب ترانه ها با رویدادهای علمی و جهان پسا مدرن می‌پردازد؛ اما در آلبوم امگا ترجیح داده شده است به عواطف انسانی و شخصی پرداخته شود. گروه سا استفاده از عناصر دانش حماسی و کیمیاگری مفاهیم را با موسیقی مدرن ترکیب کرده اند. در واقع این جاه طلبی جسورانه بود. این یک دوره جدید برای گروه اپیکا است. این آلبوم تواسنت نظر زیادی از منتقدین و مخاطبان را جلب کند تا حدی که امتیاز 8 از 10 را به خود اختصاص داده است.