اخبار داغ :

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: کنسرت ها به محل مناقشه فرهنگ در کشور تبدیل شده است

موسیقی پارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری خود به موضوعات مهمی چون برگزاری کنسرت ها و همچنین فعالیت «محمدرضا شجریان» پرداخت.
«صالحی امیری» درباره مسئله موسیقی در کشور گفت: موسیقی یکی از نیازهای فرهنگی جامعه به خصوص برای نسل جوان است. موسیقی مورد مصرف همیشگی نسلی است که انگیزه استفاده از این هنر فاخر را دارد. نمی‌توان جامعه را از استفاده موسیقی نهی کرد، چرا که عقلانی نیست. جامعه نیاز به نشاط دارد و منع مردم در استفاده از موسیقی عملی غیرفرهنگی و بر ضد اهداف فرهنگی نظام است، اما موسیقی در ایران مرزهای مشخصی دارد که قانون و شرع است.
وی همچنین ر رابطه با تولید آثار و برگزاری کنسرت اظهار داشت: ۵۰ درصد تولید، توزیع و مصرف موسیقی مربوط به صداوسیما، ۲۵ درصد مربوط به موسسات مجاز موسیقی و ۲۱ درصد مربوط به دانلود از شبکه‌های اجتماعی است. فقط یک درصد موسیقی ایران روی صحنه برگزار می شود که به محل مناقشه فرهنگ در کشور تبدیل شده است. معتقد هستیم که از طریق گفت‌وگو باید به این مسائل بپردازیم؛ همچنین وزارت ارشاد هیچ تغییری در سیاست اجرای صحنه‌ای موسیقی در کشور نداشته و ندارد و آنچه در مرزهای قانونی و شرعی به محل مناقشه تبدیل شده،مربوط به حاشیه‌ها است.

«صالحی امیری» در پاسخ به اینکه اگر «محمدرضا شجریان» برای برگزاری کنسرت اعلام آمادگی کند، موضع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی چیست، عنوان کرد: ما برای ایشان آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم در این ایام فاطمیه و با دعای مومنان ایشان هرچه زودتر شفا پیدا کنند. سلامتی ایشان برای ملت ایران مهم است و ما نیز دعا گو هستیم.
وی افزود: مجوز آلبوم «شجریان» صادر شده و با این کار پیام خود را به اهالی فرهنگ و هنر منتقل کرده‌ایم که استاد «شجریان» یکی از شخصیت‌های بزرگ فرهنگ و هنر ایران است که مورد تکریم و احترام ما قرار دارد.