اخبار داغ :

پورنگ شیرازی سرمایه ملی کشور بود

مدیرعامل خانه موسیقی ایران در مراسم تشییع پیکر نوازنده کنترباس ارکستر سمفونیک گفت: زنده یاد پورنگ پورشیرازی بی شک یکی از سرمایه های مهم فرهنگی هنری کشور ما بود.

 

به نقل از خانه موسیقی، مراسم تشییع پیکر پورنگ پورشیرازی (نوازنده کنترباس) روز چهارشنبه ۱۹آبان ماه از مقابل تالار وحدت تهران به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.

مراسم تشیع پورنگ شیرازی

در ابتدای این مراسم حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی)، ضمن ابراز تاسف از درگذشت پورنگ پورشیرازی گفت: خدایا دیگر طاقت نداریم و دیگر واژه‌ای برای ابراز همدردی نمانده است. گویی یک بغض دائمی همراه ما وجود دارد. من از خدا می‌خواهم این خبرهای تلخ هرچه زودتر تمام شود. پورنگ پورشیرازی از جمله هنرمندان شریف و ارزشمند موسیقی کشورمان در عرصه نوازندگی بوده است. زمانی که در هنرستان موسیقی حضور داشتم همواره در همان زمان ما دغدغه نوازنده و ارکستر داشته ایم تا امروز. هیچکدام از این عزیزان جایگزین ندارند، اینها سرمایه های مهم فرهنگی هنری کشور ما هستند.

در این روزگار تلخ بیاییم با هم مهربان تر باشیم

 

وی افزود: بیاییم باهم مهربان‌تر باشیم در روزگاری که هر روز یک خبر تلخ که دیگر شگفت‌آور نیست به سراغمان می‌آید. در این روزگار مهربانی بیش از هر چیز دیگری مهم است. بیاییم قدر هم دیگر را بدانیم تا دیگر فرصت‌ها را از دست رفته نبینیم. متاسفانه دیگر دریغ‌ها مشکلی را حل نمی‌کند و من امروز برای عرض احترام به روح عزیز پورنگ پورشیرازی در اینجا حضور دارم و از طرف جامعه موسیقی ایران و خانه موسیقی ایران که خانه همه هنرمندان عزیز است،  سفر این هنرمند نازنین را به همه اعضای خانواده و دوستداران او در ارکسترها تسلیت می‌گویم و برای این عزیزان از خداوند طلب صبر دارم که می‌بایست یک رنج بزرگ را تحمل کنند.

 

مدیرعامل خانه موسیقی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: بیاییم از خدا بخواهیم که دیگر شاهد فقدان عزیزانمان به ویژه هنرمندان شریف ایران زمین نباشیم. ما در روزهای بسیار سختی حضور داریم و من می‌بینم که دوستان پورنگ عزیز در این روزها چه قدر در شور و تاب بودند که این مراسم به درستی برگزار شود و از همه این عزیزان هم تشکر می کنم.

 

پیدا کردن جانشین برای پورنگ پورشیرازی سخت است

 

در ادامه این مراسم که صادق چراقی اجرای آن را بر عهده داشت، علی جعفری پویان (نوازنده ویولن) و از دوستان و همکاران قدیمی زنده یاد پورشیرازی در سخنانی گفت: من امروز فوت پورنگ را یک شوخی می‌بینیم و فکر می‌کنم همکاران من هم این اتفاق را باور نمی‌کنند. به طور حتم همه شما که در این مراسم حضور دارید رابطه خوبی با پورنگ داشتند و او هنرمندی بود که با همه هنرمندان رابطه خوبی داشت و همواره ضمن احترام به نوازنده‌های پیشکسوت به نوازنده‌های جوان نیز احترام می‌گذاشت.

وی افزود: بعد از فوت آقای خورشیدفر، پورنگ مسئولیت بزرگی را به عهده گرفت و به خوبی هم از عهده آن بر آمد و من اصلاً فکر نمی‌کردم که اینقدر زود او را از دست بدهیم. چرا که پیدا کردن جانشین برای او واقعاً کار سختی است. امیدوارم همه ما در ادامه راه کنار خانواده او باشیم و تنهایش نگذاریم. او از نوازندگان معتبر موسیقی کشورمان بود که در ارکسترها و آلبوم‌های متعددی حضور داشت. او یکی از ستون‌های ارکسترهای ما بود که وقتی در ارکسترها حضور داشت گویی یک ستون در مجموعه حضور داشت. پورنگ در ارکسترهای ما نماد لبخند بود که این موضوع هیچ وقت از ذهن ما پاک نمی‌شود.

 

همسر مرحوم پورنگ پورشیرازی نیز با قدردانی از حاضران در این مراسم متنی را در تجلیل از همسر هنرمندش قرائت کرد. در ادامه مراسم ارکستر به رهبری بردیا کیارس و متشکل از جمعی نوازندگان باسابقه و قدیمی ارکستر سمفونیک قطعاتی را در سوگ زنده یاد پور شیرازی و در کناب پیکر این هنرمند باسابقه اجرا کردند.

 

بعد از اجرای موسیقی اقامه نماز میت توسط حجت‌الاسلام محمود دعایی انجام شد و پیکر این هنرمند برای خاکسپاری به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد.