اخبار داغ :

پیام صالحی: در این آلبوم صحبت های یک نسل پنهان است!

موسیقی پارس: مراسم رونمایی آلبوم ˝برمی‌گردم˝ پیام صالحی عصر دیروز ۲۴ شهریورماه در پردیس کوروش با حضور چهره‌های مطرح موسیقی و سینما برگزار شد.

 

اولین آلبوم مستقل پیام صالحی یکی از خوانندگان گره منحل شده آریان با عنوان “برمی‌گردم” روز گذشته سه شنبه ۲۴ شهریورماه در سالن وی آی پی پردیس کوروش در حالی برگزار شد که محمدرضا گلزار از مراسم جاماند..!

 

در ابتدای این نشست پیام صالحی خواننده اثر گفت: ما افتخار تشکیل نخستین گروه موسیقی پاپ به صورت مختلط را در بعد از انقلاب داشتیم. اکنون چند سال است که این گروه به دلایلی فعالیتش متوقف شده است. من به عنوان یکی از اعضای گروه آریان تصمیم گرفتم فعالیتم را به صورت مستقل ادامه دهم به همین دلیل آلبوم “برمی‌گردم” را منتشر کردم. در این آلبومی که بعدا خواهید شنید صحبت‌های یک نسل پنهان است، نسلی که من در تمام لحظات‌شان زندگی کردم.

 

صالحی ادامه داد: خیلی دوست داشتم که این آلبوم را با همه اعضای گروه آریان ادامه می‌دادم اما تمام مجوزها باید از شرکت که کارها منتشر می‌شد دریافت می‌کردیم و آن شرکت هم ترجیح داد آلبوم با همخوانی من و علی پهلوان صورت بگیرد که علی هم برای کار به استرالیا رفته بود. همچنین جدای از این مسائل شرکت منتشر کننده رقم قابل توجهی را بیان کرد که از عهده ما خارج بود. ما با خیلی از بچه‌های گروه پیشنهاد همکاری دادیم اما به غیر از یکی دو نفر مابقی درگیری‌ها خودشان را داشتند در نتیجه نتوانستم همان آریان سابق را دور هم جمع کنم.

 

این خواننده اضافه کرد: امیدوارم انتشار این آلبوم و شنیده شدنش از سوی اعضای قدیمی گروه آریان بهانه‌ای باشد برای بازگشت دوباره دیگر اعضا و ادامه فعالیت گروه آریان. اعضای این گروه شعور و سواد بالایی دارند. از همان روز اول ما با همدلی و گذشت کنار هم قرار گرفتیم. مشکلی بین ما وجود نداشت که بخواهد به تعطیلی گروه بی‌انجامد. وقتی آخرین آلبوم‌مان مجوز نگرفت بچه‌ها از هم برای مدت چند سال دور بودند و همین مسائل باعث دلسردی و عدم فعالیت ما شد.

 

در اواسط نشست یاحا کاشانی ترانه‌سرا و مدیر هنری آلبوم “برمی‌گردم” درباره استفاده از تمامی کارهایش در آلبوم گفت: اینکه اشعار تمامی ۱۱ قطعه توسط من سروده شد کاملا اتفاقی بود. ما سعی کردیم آلبوم حسی عمیق و دور از هرگونه اغراق و بزرگ‌نمایی داشته باشد. از ابتدا هم قرار ما فقط دو قطعه بود اما نزدیکی حس ما به هم باعث ادامه همکاری شد.

 

پیام صالحی هم در پایان این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ریسک انتشار یک آلبوم مستقل پاسخ داد: من تمام سعی‌ام را کردم تا کار یادآور آریان قدیم باشد اما به این باور هم رسیدم که برای ارتباط بامخاطب مهم این است که کار درستی را ارائه کنیم. هنر به سن و سال ربطی ندارد. اگر گروه بتواند اثری در خود تولید کند به طور حتم با مخاطب ارتباط لازم را برقرار می‌کند. بحث دیگر می‌ماند برعهده مخاطب که با چه اثری ارتباط برقرار می‌کند.

 

در انتهای این نشست مراسم رونمایی با حضور هنرمندان آغاز شد.

 

آلبوم “برمی‌گردم” ۱۴ قطعه دارد و ترانه‌های آن را یاحا کاشانی، شراره فرنژاد و مهرزاد امیرخانی، ترانه سرا سروده‌اند. آهنگ‌های این آلبوم را آهنگسازانی چون مازیار فلاحی، بابک جهانبخش، ماهان بهرام‌خان، میلاد ترابی، شراره فرنژاد، یاحا کاشانی، انوشیروان تقوی، پیام هوشمند، پیام صالحی و سینا شعبان‌خانی ساخته‌اند و تنظیم قطعات را شهاب اکبری، حامد برادران، انوشیروان تقوی، پیام هوشمند، کوشان حداد و میلاد ترابی بر عهده داشته‌اند.

 

فیروز ویسانلو، بهنام حکیم، مهران فرشباف، مسعود همایونی، هومن نامداری، پیام طونی، اشکان موسوی، کیان دارات، پیام صالحی و حامد برادران نیز با گیتار کلاسیک، ویولن، ساکسفون، گیتار الکتریک، آکاردئون، پرکاشن و بوزوکی در “برمی‌گردم” به نوازندگی پرداخته‌اند.

 

پیام صالحی که در نوجوانی سنتور را نزد آزیتا حاجیان، شاگرد فرامرز پایور فرا گرفته، سپس پیانو و آواز و در نهایت گیتار را نیز آموخته و در دوران سربازی در کرمانشاه با علی پهلوان آشنا شده، آشنایی‌ای که به تشکیل گروه آریان انجامید. اما پیام صالحی بعد از انحلال گروه آریان، با آلبومی مستقل به دنیای موسیقی بازگشت و “برمی گردم” را روانه بازار موسیقی کرد.

 

حاشیه‌ها:

مجری این مراسم محمد سلوکی بود که برخلاف اجراهایش در تلویزیون تسلط کمتری در چرخاندن و هماهنگی  این مراسم از خود نشان داد.

 

میلاد ترابی، انوشیروان تقوی، پیام هوشمند، مجتبی حسنی، شهرام زمانی، غلام علمشاهی، کاوه سماک‌باشی، محمد سلیمی، میلاد باران و… از عوامل آلبوم بودند که در این مراسم نیز حضور داستند.

 

یاحا کاشانی برای اولین بار در این اثر به عنوان مدیر هنری کار حضور داشت.

 

شراره فرنژاد گیستاریست و همخوان گروه آریان در انتهای مراسم روی سن آمد و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ادامه همکاری با پیام صالحی  و احیای گروه آریان پاسخ داد: به نظر من آریان تمام نشده است.

 

محمدرضا گلزار هم از مراسم جامانده و در انتهای مراسم به این رونمایی رسید.

 

در ادامه شاهد عکس های «سارا گران نظر» از این مراسم باشید:

 

 

منبع گزارش متنی: هنر آنلاین

    دیدگاه های شما

  1. نسترن یاسری گفت:

    بهتون تبریک میگم البوم عالی بود
    عجب رونمایی خوبی
    موفق باشید بنیانگذار اریان

  2. مریم گفت:

    همون بهتر که از گروه جدا شدین و کار مستقل منتشر کردین
    توی گروه همش علی پهلوان میخواست بخونه !!! انگار میترسید کم بخونه