اخبار داغ :

کمبود بودجه فدراسیون فوتبال برای ساخت قطعه ویژه جام ملت های آسیا

عای زندوکیلی

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: فدراسیون فوتبال ایران برای ساخت موسیقی به مناسبت جام ملت های آسیا و همچنین اجرای برنامه در امارات با کمبود بودجه مواجه شده است. علی زندوکیلی و گروه ماهور گزینه های انتخاب برای خواندن سرودی هستند که توسط ارکستر سمفونیک ایران ساخته می شود، اما خواندن این سرود نیاز به بودجه 100 میلیون تومانی دارد که این بودجه حتما باید از طریق حامی مالی تامین شود.

سرود ویژه جام جهانی که توسط ارکسترسمفونیک تهران و با صدای سالار عقیلی ساخته شد، هزینه های زیادی از جمله هزینه شعر، نوشتن نت ترانه و ساخت آن را به همراه داشت و هاکوپیان به عنوان اسپانسر، تمام هزینه های این قطعه و اجرا در کشور روسیه را بر عهده گرفت. حال برای ساخت سرود جدید ویژه جام ملت های آسیا قرار بر انجام اقداماتی از سوی مدیران فرهنگی فدراسیون شده که به دلیل هزینه سنگین اعزام ارکسترسمفونیک به امارات و سختگیری این کشور، انجام این اقدامات منتفی شده است.

مدیران فرهنگی فدراسیون در پی برگزاری جلساتی با بنیاد رودکی، علی زند وکیلی را به عنوان خواننده قطعه ویژه جام ملت ها پیشنهاد کردند و با وی در این خصوص مذاکراتی انجام دادند اما مسئولان این بنیاد به فدراسیون فوتبال اعلام کردند که به دلیل عدم وجود اسپانسر، هیچ هزینه ای از سوی این بنیاد برای ساخت آهنگ پرداخت نمی شود. هزینه ساخت این اثر نزدیک به نیم میلیارد تومان برآورد شده است که با انجام چندین مذاکره و گرفتن تخفیف این مبلغ به 100 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است اما گویا در حال حاضر فدراسیون توان پرداخت مبلغ مذکور را نیز ندارد.

گفتنی است گروه سنتی و پاپ ماهور از دیگر گزینه های اجرای این سرود جدید هستند که از سوی فدراسیون فوتبال پیشنهاد شده است.

شایان ذکر است پیشنهادی در خصوص سبک سرود جدید به مسئولان فرهنگی فدراسیون داده شده است که اثر مختص جام ملت ها، یک سرود ریتمیک حماسی با سبک بیت باکس ایرانی و بدون ابزار آلات موسیقی ساخته شود که این موضوع هنوز به مرحله ی اجرا نرسیده است.

انجام تمام برنامه ها به بودجه نیاز دارد و تا زمانی که هزینه لازم تامین نشود، هیچ کدام از برنامه ها اجرا نخواهد شد.