اخبار داغ :

فضای موسیقی و شعر در کشور بسیار آلوده است!

موسیقی پارس: سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در دیدار با رئیس بسیج هنرمندان کشور در دفتر امام جمعه اظهار کرد: انتظار ما از بسیج هنرمندان این است که نیروهای ارزشی و انقلابی کشور را وارد دنیای هنر کنند.

وی ادامه داد: اکنون مشکلی که وجود دارد این است که یک سری از افراد مباحث فرهنگی را با مباحث سیاسی قاطی می‌کنند که این موضوعات به دور از ذهن بوده و نباید با هم تلفیق شوند چون هر کدام جایگاه خود را دارند.

وی افزود: مشکلی که اکنون وجود دارد این است، هنر هفتم موسیقی و شعر که مهم‌ترین حوزه‌های هنری کشور را تشکیل می‌دهند و جوانان بیشتر به آنها گرایش دارند، بسیار آلوده است چون در این سه حوزه نیروهای ارزشی و انقلابی وارد نشده‌اند و این در صورتی است که افراد متدین و ارزشی بسیار خوبی در مباحث هنری کشور داریم.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه در زمان پیش از انقلاب نیز عرصه هنر بسیار آلوده بود، یادآور شد: امروز ما باید به دنبال افزایش نشاط در جامعه باشیم اما نه هر گونه نشاطی، بلکه ما نیازمند ایجاد نشاط انقلابی از طریق هنرمندان ارزشی و انقلابی هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه از اول انقلاب تاکنون یک عده از نیروهای متدین انقلابی در عرصه هنر وارد شدند، تأکید کرد: پس از پایان جنگ، با آغاز دولت سازندگی، این نیروها با اعلام شعار «خانه ما، شهر ما» همه نقاط شهر را گل و بلبل گذاشتند تا جامعه را بانشاط کنند.

وی با ابراز تأسف نسبت به از بین رفتن همه ذخایر فرهنگی هشت سال دفاع مقدس پس از حدود دو سال از اتمام جنگ گفت: بسیج هنرمندان می‌تواند از طریق تقویت کانال خود و جریان‌سازی هنر انقلابی، نیروهای مستعد را وارد عرصه کند تا در سه هنر اصلی جامعه از جمله موسیقی، شعر و سینما جوانان انقلابی و متدین هنرمند وارد شوند و با فراهم ساختن امکانات بتوانند زیرساخت‌های لازم در این عرصه را ایجاد کنند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر که شاهد موفقیت‌های چشمگیر جوانان در عرصه هنر هفتم و جشنواره فیلم فجر هستیم هنرمندان متدین و انقلابی جوان کشور می‌توانند از طریق برخورداری از امکانات و وارد میدان شدن در سال‌های آینده موفقیت‌های قابل توجهی را در جشنواره فیلم فجر کسب کنند.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد آثار نمایشی طنز شرعی سبب افزایش نشاط در جامعه می‌شود، بیان کرد: متأسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد در همه دوره‌ها به جای اینکه در جریان فرهنگ و هنر کشور حاکم باشد به علت ایجاد سئوالات و نیازهای مختلف مجبور به پاسخگویی است که این امر سبب می‌شود تا این وزارت دچار انحراف شود.

آیت‌الله علم‌الهدی، موسیقی انقلابی را عامل مهم نشاط جامعه دانست و  یادآور شد: برخی از افراد مطرح سیاسی در سخنرانی‌های خود علاوه بر اینکه به من توهین کرده‌اند، مرا عامل بدبختی جوانان مشهد عنوان کرده‌اند در حالی که من مخالف موسیقی در مشهد نیستم اما برگزاری کنسرت در کنار حرم امام رضا(ع) که دختر و پسر در هم فرو می‌روند را اصلا نمی‌پذیرم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بنده به عنوان یک منتقد تا جایی که وقت داشته باشم سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیون و سینما را تماشا می‌کنم، چراکه از عرصه هنر دور نیستم و اگر نسبت به این فضا انتقادی دارم برای این است که ما نیازمند تغییرات اساسی در عرصه هنر هستیم.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان و مسئولان باید انتقادات ما را بشنوند و با منطق این انتقادها را مورد تبادل نظر قرار دهند، یادآور شد: شهید آوینی در زمان خود جریان آلوده هنر را کنار گذاشت و خود مولد یک هنر انقلابی در جامعه شد، بنابراین لازم است بسیج هنرمندان خود مولد هنر انقلابی در کشور شود.

منبع: خبرگزاری فارس

    دیدگاه های شما

  1. پارسا گفت:

    سخنان ایشان کاملا درسته