اخبار داغ :

تکنیک خود را به رخ نکشید/بهداشت صوتی را جدی بگیرید

موسیقی پارس- سام شرف زاده: دومین جلسه از اولین دوره مستر کلاس حامی روز سه شنبه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد و بیش از دوازده ساعت ادامه داشت. برگزیدگان این دوره با حامی همکاری خواهند کرد. رضا تاجبخش و رضا لمعانی به عنوان نوازنده در کنار حامی و هنرجوها حضور داشتند.

 

 

 

در دومین جلسه از اولین دوره مستر کلاس آواز حامی خوانندگان جوان بسیاری از نقاط مختلف کشور حضور پیدا کردند و و به اجرای قطعه موسیقایی منتخب خود پرداختند. ملیکا تهرانی و مهدی محمدی در کنار حامی نکات تکنیکی و اصول حرفه ای خوانندگی را به شرکت کنندگان یادآوری می کردند و از جهات مختلف یک هنرجو را مورد نقد قرار می دادند تا این خوانندگان با استعداد و جوان در ابتدای مسیر هنری خود در بستر مناسبی قرار بگیرند.

 

 

مهدی محمدی در دو قسمت مختلف با تمرین های مناسب هنرجوها را آماده اجرا کرده و به نکاتی برای تمرین آن ها در خانه اشاره کرد. آنچه در این دوره آموزشی بسیار عنوان شد، درگیر نشدن خواننده با تکنیک بود. حامی در صحبت های خود رو به هنرجویان گفت: “خواننده هنگام اجرای یک قطعه عاشقانه باید تمام حس ترانه  را منتقل کند و گاهی آنقدر درگیر تکنیک می شود که حس اثر منتفل نمی شود.” وی در صحبت های دیگر خود به خوانندگان جوان گفت:” در دوره های آموزشی این چنینی، باید به انتخاب آهنگ برای اجرا توجه خاصی کرد. ممکن است چنین شرایطی کم پیش بیاید و خواننده باید به بهترین شکل از این شرایط استفاده کند. هنگام اجرای قطعه از حرکت های بی جا پرهیز کنید، سعی کنید به رو به رو نگاه کنید و تمرکز خود را روی اجرا بگذارید.”

 

 

از نکات دیگری که حامی، مهدی محمدی و ملیکا تهرانی به هنرجویان گفتند، نکاتی در خصوص نوع لباس پوشیدن روی صحنه، درگیر نشدن با تکنیک، توجه به بهداشت صوتی، توجه به ریتم، کوک و کنترل صدا هنگام اجرا بود.

 

 

در پایان این مستر کلاس هشت نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند که یک خواننده سیزده ساله در میان آن ها جا گرفت. این هشت نفر یعنی اردلان سردارشهید، مهران مظفری، محمد نیک، سید احسان میرهاشمی، مهدی اسدی، امیرحسین فکوری، هامون هاشمی و سهند فریادی با حامی همکاری خواهند کرد و هنرمندان دیگری نیز در تیم تولید آثار این خوانندگان جوان حضور خواهند داشت.

 

 

از نکات قابل ذکر دیگر روز دوم این مستر کلاس، حضور بابک صحرایی و امیرعباس حسن زاده در سالن بود و دیگر اینکه بیشتر آثار اجرا شده توسط خواننده ها، ترانه های بابک صحرایی با آهنگسازی زنده یاد بابک بیات بود که توسط حامی اجرا شده است.

 

 

در پایان مشاهده کننده عکس های این برنامه باشید:

 

 

منبع: اختصاصی موسیقی پارس

 

    دیدگاه های شما

  1. دوره مسترکلاس آقای حامی یکی از ضروریات دنیای موسیقی ایران بود که آقای برنجان در برنامه شب کوک هم به این نکته اشاره داشتند.