اخبار داغ :

رویداد صوتی الکترونیک و الکتروآکوستیک میزبان علاقه مندان در رشت

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: هشتم و نهم شهریور ماه در محوطه ی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شهر رشت، رویداد صوتی الکترونیک و الکتروآکوستیک برگزار خواهد شد. این رویداد در سال گذشته نیز در دو شهر شیراز و رشت برگزار شد اما امسال در ابعاد بزرگتری برنامه ریزی شده است و حضور در آن برای عموم آزاد و رایگان می باشد و جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه ی اینستاگرام E_E_SONIC_EVENT مراجعه کنید.
در روز اول این رویداد صوتی، چهار قطعه ی الکتروآکوستیک توسط مسیحا حین نیا، نیما عطرکار روشن، کیان حسین و نادر مشایخی اجرا می شود و در روز دوم با اجرای چند قطعه ی الکترونیک توسط علی هاشم لو، آرش پندی، ارسلان آبدیان و آروین صداقت کیش این رویداد به پایان می رسد.
برگزارکنندگان این برنامه، هدف از برگزاری این رویداد صوتی را اینگونه بیان کردند که موسیقی الکترونیک یا الکتروآکوستیک با در کانون توجه قرار دادن و خودآگاهانه‌ ساختن امکانات آفرینش و دگرگون کردن صدا، چشم ما را بر وضعیتی که در آن هستیم می‌گشاید؛ تا پیش از آن ما ممکن است حتی از کنار وجود اقیانوس هم بی‌توجه بگذریم چه رسد به این که به عمق زیبایی‌های آن خیره شویم و امر همه‌جا حاضر فناورانه را به امر خاص هنری بدل کنیم. رویدادی چون «رویداد صوتی الکترونیک و الکتروآکوستیک رشت» فرصتی است تا با این وضعیت سده‌ی بیست‌ویکمی رویارو شویم و از جمله تجربه‌های بسیار متفاوت آهنگسازانی را بشنویم که یک وضعیت موجود را تبدیل به ابزار آفرینش خود کرده و کوشیده‌اند به اقیانوس چیزی بیافزایند. آنها نمی‌خواهند فقط محدود به نحوه‌ی به‌گوش رساندن صدا باشند (که راه مهندسان صداست) بلکه می‌خواهند با هر اثرشان جهانی تازه بیافرینند یا پنجره‌ای متفاوت به گوشه‌ای از همان جهان پیشین بگشایند. همچنین در کنار این رویداد کارگاه صدا؛ نویز، محیط و بازآفرینی نیز برگزار خواهد شد.
این گارگاه توسط نادر مشایخی، علی هاشم لو و آروین صداقت کیش با مشارکت آموزشگاه موسیقی صراحی رشت و بنیاد وزیری با موضوعاتی همچون تاریخ نویز، هنر محیطی و منظره های صوتی و آشنایی با موسیقی الکترونیک برگزار می شود.
علاقه مندان جهت شرکت در این کارگاهِ رایگان می توانند با شماره ی 09101045155 تماس گرفته و اقدام به رزرو نمایند و یا همچنین می توانید به آموزشگاه صراحی واقع در رشت به آدرس خیابان معلم شرقی، نبش ساختمان گلها، ساختمان کیوان طبقه ی اول مراجعه کنید.