اخبار داغ :

برگزاری مسابقه یوروویژن در اسرائیل تحریم شد

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: روزنامه گاردین نامه ای منتشر کرده که این نامه توسط 140 موسیقیدان، نویسنده، بازیگر، گارگردان، رمان نویس و شاعر امضا شده و در آن درخواست تحریم مسابقه ی بین المللی یوروویژن 2019 را داشتند.

دلیل این درخواست، تحریم میزبانی کشور اسرائیل و ادامه دادن خشونت های خود علیه مردم فلسطین است.
از جمله هنرمندانی که این نامه را امضا کرده اند می توان به راجرز واتر(موسیقیدان)، کن لوچ(کارگردان) و یان مارتل(نویسنده) اشاره داشت و همچنین شش هنرمند اسرائیلی نیز با امضای خود درخواست این تحریم را داشتند.

بر اساس نامه منتشر شده چند روز پس از اعلام میزبانی اسرائیل برای مسابقه یوروویژن، ارتش اسرائیل 62 فلسطینی و شش کودک را به قتل رسانده و صدها نفر توسط مهمات این ارتش زخمی شده اند.

متن منتشر شده در این نامه به شرح زیر است: «ما هنرمندانی از اروپا و ورای آن هستیم که این نامه را امضا کرده‌ایم و از درخواست هنرمندان فلسطینی برای تحریم مسابقه بین‌المللی آواز یوروویژن ۲۰۱۹ به میزبانی اسرائیل حمایت می‌کنیم. اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی باید میزبانی اسرائیل از مسابقه یوروویژن ۲۰۱۹ را لغو کند و این میزبانی را به کشوری که سابقه حقوق بشری بهتری دارد، واگذار کند، چرا که تنها تغییر مکان از قدس به یک شهر دیگر کافی نیست.»