اخبار داغ :

بیشترین کنسرت شهرستان در کدام استان برگزار شده است؟

موسیقی صحنه ای در استان مازندران

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: محمود شالویی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اعلام کرد که بیشترین موسیقی صحنه ای کشور در این استان برگزار شده است.

به اعتقاد محمود شالویی اجرای موسیقی صحنه ای بر پایه ی یکسری قوانین و چارچوب های آن بوده و فضای جامعه، تمایلات مردمی، ذوق و سلیقه ی آنها، حساسیت ها و ظرفیت ها در اجرای موسیقی مدنظر قرار می گیرند و همچنین برگزاری کنسرت در استان مازندران نیز بر مبنای قانون صورت می گیرد.

شالویی کم شدن میزان مخالفت ها نسبت به موسیقی صحنه ای را، حرکت جریان موسیقی به سمت موسیقی اصیل و مبتنی بر ظرفیت های بومی و محلی و ارزش ها و اصالت های فرهنگ می داند. شالویی معتقد است که هرچه موسیقی اصیل تر و دارای شعر و ملودی ارزش مداری باشد، اقشار مختلف جامعه با آن همراهی خواهند کرد.

گاها در استان مازندران نقطه نظراتی وجود داشته که به نوع موسیقی بر می گردد و با اصل موسیقی مشکلی وجود ندارد و دلیل وجود این نقطه نظرات این است که برگزاری کنسرت باید با آیین اعتقادات و ظرفیت ها سازگاری داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران فرهنگ سازی را موضوعی زمان بر می داند که با اجرا و ایجاد چند برنامه نمیتوان یک جریان فرهنگی را ایجاد کرد و همچنین در حال حاضر مهم ترین موضوع جامعه ی ایرانی و انسانی، توسعه ی فرهنگی می باشد؛ فرهنگی که به مردم آرامش دهد و زندگی و دستاوردهای آن را برای مردم معنی دار کند.