اخبار داغ :

جلسه خانه ترانه چهارم بهمن ماه برگزار شد

روزبه بمانی

موسیقی پارس_کیمیا پوراحمد: جلسه‌ خانه‌ ترانه با مدیریت و اجرای روزبه بمانی، با حضور تعدادی از ترانه سرایان صاحب نام و همچنین جمعی از علاقه مندان، روز چهارم بهمن ماه در سالن موسسه سرنا برگزار شد.

در این جلسه همچون گذشته، ترانه‌ی ترانه سرایان خوش ذوق و جویای نام که پیش از این آثارشان تایید شده بود، خوانده شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
 «هما سعادت»، «مهدی ایوبی» «پرسا مقدس»، «امير حسين مساح»، «رويا ديژن» و … از جمله ترانه سرایان به نام حاضر در این جلسه از خانه‌ی ترانه بودند.
 
مدیریت جلسات خانه‌ی ترانه، پس از درگذشت دکتر «افشین یداللهی» بر عهده‌ی «روزبه بمانی» بوده است و در این مدت، در طول برگزاری تمامی جلسات، یاد و خاطره‌ی استاد نیز زنده نگه داشته شده است.
در پی نزدیک شدن به دومین دوره جایزه‌ دکتر افشین یداللهی، روزبه بمانی درباره‌ی نحوه برگزاری این جشن و انتخاب آثار چنین توضیح داد :«هر کسی که برای این جشن ترانه ای فرستاده، یکی از اعضای خانه‌ ترانه است؛ چون خواسته که اثرش مورد قضاوت و داوری قرار بگیرد و این یک اعتماد دو طرفه است.»
بمانی در ادامه افزود: «شاید از سال های آینده از افراد ثابت در جلسات خانه ترانه بخواهیم که اگر اثری را برای این جشن ارسال می کنند، آن را در جلسات نخوانند که اجحافی صورت نگیرد.»
وی بیان داشت: «گاهی کسانی در این جا ترانه می خوانند که ترانه هایشان از خود ما هم بهتر است و این مسئله در تمام این سال ها در خانه ترانه اتفاق افتاده است. من به یاد دارم در گذشته هم کسانی ما را در خانه‌ ترانه نقد می کردند که شاید کار های ما از آن ها بهتر بود ولی باز هم ما یاد می‌گرفتیم و بعد از مدتی این قضیه عمومیت پیدا کرد و هر دو طرف از هم یاد می‌گرفتند.»

مهدی ایوبی نیز در این خصوص اظهار داشت: «امسال استقبال بسیار زیادی از بخش های «یک خاطره از فردا» و «ترانه های ارسالی» صورت گرفته است و چیزی حدود ۲۷۰ نفر شرکت کننده تا کنون آثارشان را برای ما ارسال کرده‌اند که ترانه ها و ترانه سرایان بسیار خوبی از سراسر ایران هستند و امیدواریم که این جشن اسم آن ها را در یک شرایط خوب مطرح کند.»

علاوه بر آن، در قسمتی از این جلسه، روزبه بمانی از برگزاری جلسه‌ی نقد و بررسی آلبوم «کجا باید برم» خبر داد که بلیت فروشی این برنامه به زودی آغاز خواهد شد.