اخبار داغ :

حاشیه سازی 20:30 برای ترانه سرای خوش نام موسیقی!

موسیقی پارس – مجید مدنی: طی روزهای اخیر «مونا برزویی» ترانه سرای جوان کشورمان مراسم جشن امضای کتاب تازه به چاپ رسیده اش را در مناطق مختلف ایران برگزار کرده است. «تقدیر» عنوان کتابی است که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر و باز نشر شده است.

 

در این کتاب اکثر ترانه های وی که توسط خواننده های مطرح داخلی مانند «مهدی یراحی»، «احسان خواجه امیری»، «سعید مدرس» و همچنین خواننده های خارج از ایران مثل «شادمهر عقیلی» اجرا شده به چاپ رسیده است.

 

مونا برزویی پس از اولین همکاری با «شادمهر عقیلی» با مشکلاتی روبرو شد که گویا هنوز هم این ماجرا ادامه دارد. ماجرا از این قرار بود که روز گذشته در اخبار ساعت 20:30 کلیپی از یکی از قطعات «شادمهر عقیلی» با ترانه «مونا برزویی» پخش شد و طوری در مورد این ترانه سرا سخن گفتند که گویی وی مرتکب گناهی نابخشودنی شده است.

 

در این بخش خبری عنوان شد: “معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برای دانشجویان علاقه مند یک کارگاه شعر سرایی برگزار کرده که استاد این کلاس در کمال تعجب یکی از ترانه سرایان خوانندگان لس آنجلسی است. کسی که با شاعران بسیاری که ضد نظام و حتی ضد اسلام شعر سرایی کرده اند همراه و رفیق است و برایشان تبلیغ می کند و از این سو نیز ممنوع الکار است. حالا در مرکزی دانشگاهی و فرهنگی برای دوره آموزش ترانه سرایی دعوت شده؛ این یعنی مسئولان دانشگاه یا سابقه این خانم شاعر را نمی دانستند و یا در جریان بودند و اهمیت نداده اند، گر چه یک جستجوی اینترنتی همه چیز را معلوم می کند!”

 

این در حالی است که کتاب مونا برزویی و ترانه سراهای مورد اشاره این بخش خبری با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده است. همچنین مدت زمان زیادی از سخنان وزیر ارشاد در رابطه با بازگشت «شادمهر عقیلی» به ایران و گفته وی به این مضمون که “سیاست ما این نیست که به خاطر گذشته یک نفر تا ابد او را از فعالیت محروم کنیم” نمی گذرد.

 

فارغ از هیاهوی این برنامه تلوزیونی که ترانه سرای جوان کشورمان را فردی ضد دین، ضد نظام و غیره خطاب کرد ذکر این نکته حائز اهمیت است که «مونا برزویی» در عرصه موسیقی و ترانه همواره به فردی آرام، متین، باوقار و با شخصیت مشهور است، همچنین اگر مسئولین برنامه مربوط لطفی می کردند و چند برگ از کتاب برزویی را تورق می کردند می فهمیدند که ترانه های او همواره از صلابت و قوانین مشخصی پیروی می کند و هیچ گونه سوژه خلاف اخلاق در آن یافت نمی شود. ضمنا باید به این نکته توجه کرد که این گونه رفتارها باعث سوزاندن استعدادهای داخلی عرصه هنر است، عرصه ای که خودِ مسئولان همواره به مهم بودن آن اعتراف دارند.

 

رفتارهای دوگانه صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد در مورد این مسائل این سوال را در ذهن پیش می آورد که آیا مسئولان این برنامه مجوز دار بودن کتاب ترانه های مونا برزویی را نمی دانستند و یا در جریان بودند و اهمیت ندادند!

 

 

 

منبع : اختصاصی موسیقی پارس

 

    دیدگاه های شما

  1. علی گفت:

    باید از استعداد هایی مثل این خانم در راه درست استفاده شود