اخبار داغ :

حضور همایون شجریان و پورناظری ها در فستیوال بین المللی موسیقی های مردمی استانبول

شجریان

موسیقی پارس_کیمیا پوراحمد: همایون شجریان همراه با تهمورس و سهراب پورناظری کنسرت خود را در فستیوال بین المللی موسیقی های مردمی استانبول برگزار می کنند.
همایون شجریان با همراهی تهمورس و سهراب پورناظری، تازه ترین کنسرت خود را روز دوازدهم آذر در قالب فستیوال بین المللی موسیقی های مردمی استانبول به روی صحنه خواهند برد. در این کنسرت آثاری از آلبوم های «نه فرشته‌ام، نه شیطان»، «خداوندان اسرار» و «آیینه‌ها» اجرا می‌شود که از جمله‌ این قطعات می‌توان به «درون آینه»، «کولی»، «دل به دل»، «شتک»، «حصار»، نازعشق»، «آیینه ها»، آواز«بیا کز عشق تو بیگانه گشتم»، «با من صنما» و «خداوندان اسرار» با اشعاری از مولانا، حافظ و… اشاره کرد.
تهمورس پورناظری نوازنده تار، سه‌تار و تنبور، سهراب پورناظری نوازنده کمانچه و تنبور، حسین رضایی‌نیا نوازنده دف، آیین مشکاتیان نوازنده سازهای کوبه ای، مهیار طریحی نوازنده سنتور، آزاد میرزاپور نوازنده بربت و آرین کشیشی نوازنده بیس گروه نوازندگان این کنسرت را تشکیل می دهند.
در این فستیوال علاوه بر حضور گروه ایرانی شجریان و پورناظری ها، هنرمندانی چون (پاکو پنیا) نوازنده اسپانیایی، (عزیزا موصطفازاده) خواننده و نوازنده از ترکیه، (لنا شمامیان) خواننده نامدار سوری، (جیهاد تاشکین) نوازنده برجسته ویولن و (سوبرا من یم) نوازنده ویولن نیز، اجرا خواهند داشت.
پیش از این نیز شجریان و پورناظری پروژه های موفقی را به ثمر رساندند که از جمله موفق ترین آن ها میتوان به کنسرت نمایش (سی) اشاره کرد.
کنسرت نمایش (سی) براساس سه داستان از داستان‌های شاهنامه (زال و رودابه، رستم و اسفندیار و رستم و سهراب) بود که در مرداد و شهریور ۱۳۹۶ به روی صحنه رفت.
همچنین آخرین آلبوم همایون شجریان با همراهی سهراب پور ناظری، بعد از چند ماه تاخیر، در شهریور سال ۹۷ منتشر شد که با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد.